به گزارش تابش کوثر، در حادثه نخست، سیتیگروپ بهطور تصادفی مبلغ ۶ میلیارد دلار به حساب یکی از مشتریان خود واریز کرد.
به گزارش بلومبرگ، این اشتباه زمانی رخ داد که یکی از کارکنان در هنگام انتقال وجه، شماره حساب را در بخش مربوط به مبلغ کپی و جایگذاری کرد. سیتیگروپ این خطا را به نهادهای نظارتی گزارش داده و ابزاری جدید برای بررسی پرداختها و انتقالهای بزرگ و غیرمعمول ایجاد کرده است.
بر اساس این گزارش، این اشتباه مربوط به انتقال وجوه بین حسابهای داخلی بانک بوده است. هفته گذشته، فایننشال تایمز نیز گزارش داد که سیتیگروپ بهاشتباه ۸۱ تریلیون دلار بهجای ۲۸۰ دلار به حساب یکی از مشتریان خود واریز کرده و چند ساعت طول کشیده تا تراکنش اصلاح شود.
به گزارش بلومبرگ، هر دو خطا در ماه آوریل رخ دادهاند و فرآیندی که در نخستین حادثه نقش داشته، اکنون بهطور کامل خودکار شده است.
سیتیگروپ در بیانیهای به انبیسی نیوز اعلام کرد: «کنترلهای ما بهسرعت این خطای ورودی را در بین دو حساب داخلی شناسایی و اصلاح کرد. علاوه بر این، سیستمهای پیشگیری ما نیز مانع خروج هرگونه وجه از بانک میشدند. در حالی که این اتفاق تأثیری بر بانک یا مشتری نداشت، بر اهمیت حذف فرآیندهای دستی و خودکارسازی کنترلها تأکید میکند.»
در سال ۲۰۲۰، دفتر کنترل ارز آمریکا و فدرال رزرو به دلیل مشکلات مدیریت ریسک و داده، سیتیگروپ را ۴۰۰ میلیون دلار جریمه کردند. همچنین در سال گذشته، این بانک ۱۳۶ میلیون دلار دیگر به دلیل پیشرفت ناکافی در اصلاح این مسائل جریمه شد.
م/۱۱۰*
۱۴ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵

بانک سیتیگروپ آمریکا در دو حادثه جداگانه، بهطور تصادفی مبالغ هنگفتی را به حسابهای مشتریان واریز کرد.
کد خبر 140639
نظر شما