گوگل: ۹۰ درصد بازی‌سازان به هوش مصنوعی وابسته شده‌اند

نظرسنجی گوگل نشان می‌دهد صنعت بازی‌های ویدئویی برای کاهش هزینه‌ها و سرعت‌بخشی به تولید کاملا به سمت هوش مصنوعی حرکت کرده است.

به گزارش تابش کوثر، گزارش تازه گوگل کلاد نشان می‌دهد ۸۷ درصد از توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدئویی از هوش مصنوعی برای خودکارسازی وظایف و کاهش هزینه‌ها استفاده می‌کنند که در پی موج گسترده تعدیل نیرو در این صنعت شدت گرفته است.

طبق این گزارش که روز دوشنبه منتشر شد، اغلب شرکت‌کنندگان تأکید کردند هوش مصنوعی وظایف سنگین و تکراری را خودکار می‌کند و زمان بیشتری برای تمرکز بر جنبه‌های خلاقانه در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد.

گوگل و موسسه «هریس پول» این مطالعه را با حضور ۶۱۵ توسعه‌دهنده در آمریکا، کره‌جنوبی، نروژ، فنلاند و سوئد در بازه خرداد تا تیر انجام دادند.

بر اساس یافته‌ها، حدود ۴۴ درصد از توسعه‌دهندگان از عوامل هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی محتوا و پردازش سریع متن، صدا، کد، تصویر و ویدئو استفاده می‌کنند که به آن‌ها امکان تصمیم‌گیری و استقلال بیشتر می‌دهد.

با این حال، استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بازی همچنان مناقشه‌برانگیز است. بسیاری از فعالان نگران پیامدهای آن بر اشتغال، مالکیت فکری و کاهش دستمزدها هستند. سال گذشته بازیگران حوزه صداگذاری و اجرا در هالیوود به دلیل نگرانی از نقش هوش مصنوعی و مسائل دستمزدی دست به اعتصاب زدند. همزمان، تعطیلی استودیوها و اخراج بیش از ۱۰ هزار نفر بحران این صنعت را تشدید کرد.

کارشناسان معتقدند بازار بازی‌های ویدئویی در سال جاری و سال آینده با عرضه عناوین پرهزینه و کنسول‌های جدید رونق خواهد گرفت.

در همین حال، ۹۴ درصد از توسعه‌دهندگان انتظار دارند هوش مصنوعی در بلندمدت هزینه‌های تولید را کاهش دهد؛ هرچند یک چهارم آن‌ها دشواری در سنجش بازگشت سرمایه و هزینه‌های بالای پیاده‌سازی این فناوری را مطرح کرده‌اند.

طبق این نظرسنجی، ۶۳ درصد از توسعه‌دهندگان نگران مالکیت داده‌ها هستند، چرا که وضعیت حقوقی مجوزدهی و تعیین مالک واقعی محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی همچنان مبهم است.

م/۱۱۰*

کد خبر 142031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha