آینده بازاریابی دیجیتال در دست مدل‌های زبانی

با رشد ابزارهایی مثل چت‌جی‌پی‌تی، برندها باید در مکالمات هوش مصنوعی دیده شوند.

به گزارش تابش کوثر، گسترش استفاده از هوش مصنوعی باعث تغییر در روش‌های بازاریابی دیجیتال شده است. حالا تمرکز از گرفتن کلیک در نتایج جست‌وجو به این منتقل شده که برندها در پاسخ‌های مدل‌های هوش مصنوعی مثل چت‌جی‌پی‌تی نامشان مطرح شود.

تا همین چند وقت پیش، بازاریابی دیجیتال بیشتر روی بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو تمرکز داشت. اما حالا با رشد مدل‌های زبانی مثل چت‌جی‌پی‌تی، معادلات عوض شده‌اند.

«یارون لیتوین» مدیر بازاریابی یک اپلیکیشن کنترل والدین می‌گوید: «تا همین اواخر همه‌چیز درباره کلیک گرفتن بود؛ حالا هدف اصلی این است که برندها در مکالمات مدل‌های هوش مصنوعی دیده شوند.»

او تأکید می‌کند که دیگر فقط سایت رسمی برند کافی نیست و آن‌چه دیگران درباره برند در شبکه‌های اجتماعی مثل ردیت یا ایکس می‌گویند هم اهمیت زیادی دارد.

به گفته «اریک هابرمن»، مدیرعامل شرکت Hawke Media، مردم حالا برای انتخاب محصولاتی مثل کفش ورزشی، وارد مکالمه با ابزارهایی مثل چت‌جی‌پی‌تی می‌شوند.

این ابزارها هم براساس اطلاعات موجود در اینترنت گزینه‌ها را معرفی می‌کنند و توضیح می‌دهند که چرا هر محصول برای یک فرد مناسب است.

در همین حال، شرکت داده‌پردازی Datos گزارش داده که در چند ماه گذشته سایت آمازون بیشترین بازدید را از طریق جست‌وجوهای چت‌جی‌پی‌تی داشته است.

بر اساس این گزارش، سایت‌های تجارت الکترونیک بیش از ۱۲ درصد از این ترافیک را جذب کرده‌اند که البته بعد از سایت‌های خبری و علمی قرار می‌گیرند.

اپل هم اعلام کرده که برای اولین‌بار در ۲۰ سال گذشته، استفاده از مرورگر Safari کاهش داشته که یکی از دلایل آن، گرایش کاربران به استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی عنوان شده است.

هرچند گوگل این موضوع را رد کرده و می‌گوید هنوز هم شاهد رشد کلی درخواست‌های جست‌وجو هست، اما شرکت‌های بازاریابی خودشان را برای آینده آماده می‌کنند.

هابِرمن می‌گوید: «تاکنون کاهش نگران‌کننده‌ای در ترافیک سایت‌ها ندیده‌ایم، اما می‌دانیم که تغییرات در راه هستند و از حالا خودمان را آماده می‌کنیم.»

شرکت Hawke Media با مجموعه‌ای به نام Gumshoe همکاری می‌کند که متخصص تحلیل برندها از دید هوش مصنوعی است.

این شرکت با تولید مکالمات مصنوعی، بررسی می‌کند که مدل‌های زبانی چطور برندها را معرفی می‌کنند.

«کریستین وتزلر»، مدیر شرکت بازاریابی Pietryla می‌گوید: «اعتبار برند دیگر فقط در سایت خودتان ساخته نمی‌شود. برندها باید روایت‌شان را در فضای آنلاین منتشر کنند تا مدل‌های هوش مصنوعی بتوانند آن را بفهمند.»

او تأکید می‌کند که محتواهایی مثل مقالات، بلاگ‌ها یا نظرات کاربران روی سایت، حالا به نوعی بیلبورد دیجیتالی برای برند محسوب می‌شود.

«لورِن پترولو»، مدیرعامل Mongoose Media هم هشدار می‌دهد: «اگر برندتان به‌درستی در اینترنت معرفی نشده باشد، هوش مصنوعی اطلاعات اشتباه تولید می‌کند.»
 

م/۱۱۰*

کد خبر 141171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha