شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : 962
حضرت آیة الله علوی گرگانی مد ظله در دیدار پاسداران دوره بصیرت مرکز آموزشی آیة الله مشکینی (ره) با اشاره به آیه «ان الذین آمنوا و عملوا الصالحات طوبی لهم و حسن مآب» فرمودند: خداوند می فرماید :خوشا به سعادت کسانی که در دنیا با ایمان بودند و عمل صالح انجام دادند .امروز که روز عزا است و روز شهادت امام محمد باقر (ع) است ،صاحب عزای حقیقی امام زمان (ع) است و ما در حقیقت باید برای سعادت خود به این امامان چنگ بزنیم. چه خوبست که اگر آنچه را یاد می گیریم به دیگران هم بیاموزیم چراکه انسان وقتی بهشت می رود باید همراه خود دیگران را هم بهشتی کند .علمای اخلاق گفته اند که علت اینکه خداوند به انسان دو دست داده است این است که هم خودش به بهشت برود و هم دست دیگران را بگیرد و بهشتی کند .
ایشان در ادامه گفتند:امام باقر(ع) می فرمایند حقیقت کمال انسان در چند چیز است یکی تفقه دردین خدا است. متآسفانه دین چیزی است که ما کمتر به ان اهمیت می دهم اگر مالی از ما از بین برود چقدر ناراحت می شویم، اما نسبت به ضعف خود در دین بی اهمیت هستیم. ما چهار هزار یا بیشتر مسئله در باب نماز داریم اما واقعا چقدراز این مسائل را آشنایی داریم .گاهی اوقات به خاطر ندانستن یک مسئله نماز خود را باطل می کنیم و مرتکب گناه می شویم. امام صادق (ع) می فرماید :ای کاش بر بالای سر بعضی تازیانه وجود داشت تا مسائل دین خود را درست یاد بگیرند .این مسئله کنایه از اهمیت تعلیم دین و مسائل آن است .
دومین چیزی که باعث کمال انسان است اقتصدا در معیشت است .مراقب باشیم اگر خداوند پولی را به ماداد اسراف نکنیم .یکی از مستشرقین میگفت برای مسلمانان همین یک آیه قرآن بس است که می فرماید :«کلوا و اشربوا و لا تسرفوا» بخورید و بیاشامید اما اسراف نکنبد .
معظم له فرمودند:سومین چیزی که باعث کمال است ثبر در برابر ناگواریهای دنیا و مشکلات است .مَثَل دنیا مَثَل دریا است که دارای جزرو مد است پس نه با جزرو دنیا و نه با مد دنیا فریب نخوریم و مراقب خودمان باشیم و ناامید نشویم در روایت داریم که مومن مثل کوه در برابر بادها و طوفانها است و از جای خود تکان نمی خورد .
https://tabeshekosar.ir/vdcakuno149ni.5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما