شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۷
کد مطلب : 9583
به گزارش تابش کوثر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی صافی سه شنبه ۱۹/۱/۹۳ جمعي از خانواده شهدا و جانبازان امر به معروف و نهي از منكر با مرجع عاليقدر حضرت آيت الله العظمي صافي گلپايگاني مدظله العالي ديدار كردند.

معظم له در ابتداي اين ديدار، ضمن عرض تسليت به خانواده شهيد خليلي طلبه آمر به معروف و ناهي از منكر، از خداوند متعال براي ايشان طلب رحمت و مغفرت، و براي بازماندگان، صبر جميل و اجر جزيل مسألت نمودند.

ايشان با اشاره به اهميت امر به معروف و نهي از منكر در تعاليم اسلامي فرمودند: آيات شريفه قرآن و روايات اهل بيت عليهم السلام توصيه بسياري به اين واجب الهي كرده اند تا آنجا كه اميرالمؤمنين عليه السلام فرمودند: و ما اعمال البرّ كلها و الجهاد في سبيل الله عند الأمر بالمعروف و النهي عن المنكر الا كنفثة في بحر لجي؛ همه كارهاي خير و جهاد در راه خدا در مقابل امر به معروف و نهي از منكر مانند آب دهان است در برابر اقيانوسي عميق.

معظم له، شهادت در راه خدا را بالاترين درجه انسان دانست و خطاب به مادر شهيد ناهي از منكر فرمودند: حضرت رسول اكرم صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايد هيچ عملي بالاتر از اين نيست كه انسان در راه خداوند متعال به مقام شهادت برسد.

شما هم بدانيد كه هيچ مقامي بالاتر از اين نيست كه انسان در راه امر به معروف و نهي از منكر به مقام شهادت نائل بشود. خوشا به حالتان و اين مقام، افتخاري است براي خانواده و فرزندان و اعقاب شما.

حضرت آيت الله العظمي صافي در بخش ديگري از بيانات خود با بيان اينكه از بين رفتن ريشه گناهان در جامعه، نياز به امر به معروف و نهي از منكر همگاني دارد افزودند: اگر همه مردم و مسئولان به اين وظيفه شرعي عمل نمايند اتفاقات ناگواري مانند آنچه پيش آمده رخ نمي دهد. كساني كه در اين امر كوتاهي مي كنند، پيش خداوند متعال، گرفتارند و مسئوليت دارند.

معظم له خطاب به بانوان حاضر در جلسه بيان كردند: شما هم با پوشيدن چادر و حجاب كامل در جامعه دائماً در حال جهاد و امر به معروف و نهي از منكر هستيد.

مرجع عاليقدر ضمن اشاره به مقام شهدا و جانبازان راه امر به معروف و نهي از منكر فرمودند: شما بايد به اين كار بزرگي كه انجام داده ايد افتخار كنيد كه انشاء الله مورد قبول حضرت ولي عصر ارواحنا فداه قرار گرفته است.

در آخر اين جلسه، حاضران يك جلد قرآن كريم و هدايايي از دست مرجع عاليقدر به رسم يادبود دريافت نمودند.
https://tabeshekosar.ir/vdcg.79yrak9nwpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما