شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۱۷
کد مطلب : 8855
حضرت آیت الله نوری همدانی اظهارات گستاخانه و وقیحانه اوباما و نتانیاهو درباره جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد و گفت: اینها که کارنامه شان مملو از جنایت و کشتار است جمهوری اسلامی ایران را متهم به حمایت از تروریسم می کنند.
به گزارش تابش کوثر ، حضرت آیت‌الله حسین نوری‌ همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به فرازهایی از کلام مولا علی(ع) در نهج البلاغه، تصریح کرد: در دین مبین اسلام مساله تولی و تبری یک موضوع بسیار مهم و محوری است.

وی با تاکید بر مؤمنان لازم است همان گونه که خدا و اولیای الهی را دوست می دارند، دشمنان خدا و اهل بیت(ع) را دشمن بدانند و با آنها دشمنی کنند، گفت: برخی می گویند ما صلح کل هستیم و با همه خوبیم؛ این درست نیست و با مبانی و آموزه های دینی نیز در تضاد است.

حضرت آیت الله نوری همدانی یادآورشد: حضرت امام رضوان الله تعالی علیه وقتی بنا به مصالحی قطعنامه۵۹۸ را پذیرفتند فرمودند من به مسلمانان و انقلابی ها سفارش می کنم خشم و کینه خود را نسبت به دشمنان اسلام حفظ کنند.

وی در ادامه اظهارات گستاخانه اخیر اوباما و نتانیاهو درباره جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد و گفت: اینها که خود بزرگ ترین ناقض حقوق بشر و بزرگ ترین تروریست هستند و حامی گروه های تروریستی به شمار می آیند، جمهوری اسلامی ایران، حزب الله و مقاومت سوریه را تروریست می دانند.

حضرت آیت الله نوری همدانی یادآورشد: اینها که بزرگ ترین زرادخانه های اتمی و بیشترین سلاح های کشتار جمعی را دارند و کارنامه آنان در زمینه کشتار بیگناهان بر همه روشن شده می گویند ما می خواهیم حق غنی سازی را از ایران بگیریم و تمامی مراکز هسته ای را تعطیل کنیم.

منحصر کردن دین به اخلاقی و عبادات جفایی بزرگ است
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: مردم باید آگاه باشند دشمن و نقشه های آنها را بشناسند و بدانند دشمنان ما این خصومت های دیرینه را با ما دارند.

این مرجع تقلید امر به معروف، نهی از منکر و مبارزه با ظالم و طاغوت را از احکام اجتماعی دین دانست و گفت: محدود و منحصر کردن دینی که در تمام ابعاد دستورات احیاگر دارد به اخلاق و عبادات جفایی بزرگ به دین مبین اسلام است.
منبع : خبرگزاری رسا
https://tabeshekosar.ir/vdch.mn6t23n6mftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما