يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 19 May 2024
سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۴۰
کد مطلب : 8835
یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه باید تمام کارهای سینمایی تنها در گفتار اسلامی نباشد، گفت: فیلم هایی که در سینماها ارایه می‌شود با الگوی اسلامی سازگاری ندارد.
آیت‌الله العظمی علوی‌گرگانی:فیلم‌های ارائه شده در سینماها با الگوی اسلامی سازگاری ندارد
به گزارش تابش کوثر ، آیت‌الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی قبل از ظهر سه‌شنبه در دیدار مدیرعامل بنیاد گسترش سینمای اسلامی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد اظهار داشت: از مسائل مهمی که در جامعه موجب دغدغه مراجع و علما شده، سینما و فیلم هایی است که تولید می‌شود.

وی با اظهار تأسف از وضعیت برخی فیلم‌های موجود سینما افزود: فیلم هایی که در سینماها ارایه می‌شود با الگوی اسلامی سازگاری ندارد و محتوای همه آنها برخلاف تصریحات اسلامی است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه بیان داشت: باید تمام کارهای سینمایی تنها در گفتار اسلامی نباشد، بلکه باید در فعلیت رسانی نیز اسلامی باشد و این کار با انتخاب کارشناسان و دانشمندان حوزوی امکان پذیر است.

آیت الله علوی گرگانی بیان داشت: کارشناسان حوزوی نیز در امور سینمایی باید زیر نظر مراجع عظام تقلید و مقام معظم رهبری، به کلیه برنامه‌های سینما و فیلم‌های تولیدی نظارت داشته باشند.

وی تصریح کرد: باید برنامه‌های تولیدی، مستند تاریخی و سندی داشته باشند، نه این که خود افراد طبق نظر خودشان برنامه‌هایی تولید کنند که ساختار تاریخی آن بهم خورده است.

این مرجع تقلید، با اشاره به فیلم رستاخیز و نشان دادن چهره حضرت عباس(ع) بیان داشت: گاهی مواقع قوانینی وجود دارد؛ ولی در مرحله اجرا دچار مشکل می شود و تولیداتی که می شود؛ خلاف عقلانیت و عرف جامعه است.

برخی تولیدات سینما تاریخ را مسخ می‌کند

آیت الله علوی گرگانی با بیان این که برخی تولیدات سینمایی، واقعیات مسلم تاریخی را مسخ می‌کنند، گفت: برخی از تولیدات موجب می شود تا اقشار مختلف جامعه، دچار ناراحتی شوند، عوض کردن برخی از واقعیات در فیلم ها مسئولیت ساز است.

وی تصریح کرد: حضور نهاد روحانیت در مراکز سینمایی و تولید فیلم، عامل نظارتی برای این گونه تولیدات هنری است.

استاد برجسته حوزه بیان داشت: جلوگیری از هتک حرمت به اشخاص، تحریفات تاریخی و جلوگیری از برخی هنجارشکنی‌ها در فیلم‌ها حضور نهاد روحانیت را در این عرصه ضروری کرده است.

تأکید بر حضور کارشناسان دینی حوزوی در امور تولیدات سینمایی

وی افزود: نمایش باید حکایت از واقعیات باشد و برخی از واقعیات نیز موجب اختلال در جامعه می شود که باید با بررسی دقیق کارشناسانه فیلم ها تولید و پخش شود .

این مرجع تقلید شیعیان یاد آور شد: مسئولین سینمایی باید سلسله نشست هایی با کارشناسان دین شناس که دارای کمال، فضل و تاریخ شناس هستند داشته باشند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله علوی گرگانی گفت: اگر از حضور کارشناسان دینی حوزوی در امور تولیدات سینمایی بهره برده شود دیگر شاهد این گونه حرکات در تولیدات سینمایی نخواهیم بود .
منبع : خبرگزاری مهر
https://tabeshekosar.ir/vdcf.mdciw6dctgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما