شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۵۸
کد مطلب : 8691
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در پیامی به همایش گفتمان مهدویت؛

گرایش به مهدویت گرایش به اصل عدالت، عقلانیت و فضیلت است

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با صدور پیامی به همایش سراسری گفتمان مهدویت گفت: با برگزاری این همایش‌ها فراگیری مفهوم مهدویت را که جهان شمول است، تبلیغ، و نسل جوان را به وسیله این مکتب ولایی از خطرات اخلاقی و اعتقادی بیمه می‌کنید.
به گزارش خبرگزاری رسا در زنجان، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، مرجع عالی قدر جهان تشیع با صدور پیامی برای همایش سراسری گفتمان مهدویت که با محوریت آثار ایشان برگزار می شود، مهدویت را پیش بینی برتری عدل بر ظلم توصیف کرد و گفت: مهدویت پیش‌بینی پیروزی عدل بر ظلم، علم بر جهل و روشنایی بر تاریکی است و این معنایی است که بشر را راضی می‌کند و به او نشاط و نیرو می‌بخشد.



وی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش سراسری گفتمان مهدویت خاطر نشان کرد: برگزاری همایش سراسری مهدویت با طرح معارف مهدوی حرکت دانشجویان را بر کسب علم و معرفت و فتح قله‌های بلند دانش و بینش شتاب داده و قلب آقا و مولایشان را از دانشگاهیان پاک اعتقاد و دانشجویان نیک نهاد و مومنان مخلص به آن حضرت شاد می‌کند.



حضرت آیت الله گلپایگانی در ادامه گرایش به مهدویت را گرایش به اصل عدالت و عقلانیت دانست و تصریح کرد: گرایش به مهدویت گرایش به اصل عدالت، عقلانیت و فضیلت است و تفسیری که با ایمان به مهدویت و ظهور منجی از عالم می‌شود نگرانی‌ها را برطرف و تحیرها را از بین می‌برد.



این مرجع تقلید در ادامه با بیان این که جهان پهناور با همه پیشرفت های تکنولوژیک، بشر را از عرصه معنویات دور کرده است تأکید کرد: دنیای معاصر با همه جلوه‌ها و ظواهری که پیشرفت بشر را در صنایع و تکنولوژی همواره رو به جلو نشان داده و زندگی مادی را توسعه داده است، در معنویت و فضائل رو به عقب می‌رود و تنگناهای روحی و فشارهای باطنی بشر را سخت نگران کرده و او که اطمینان قلبی، ارزش روحی و امید به آینده و بلکه حال خود را ندارد، تفسیر درستی از حیات خود نداشته و معنایی برای این تمدن مادی نمی‌یابد.



وی در ادامه کارهای فعلی که انسان ها به آن مشغول هستند را ممیز از حیوانات ندانست و گفت: اکثریت بشر نسبت به امور انسانی و ممیزات انسان از حیوان بی‌تفاوت هستند و سرگرمی‌های به اصطلاح سالم و مسابقات آنها و مدال و جوایزی که می‌گیرند در میدان افتخارات و ارزش‌های اصیل هرگز روح او را قانع نمی‌سازند و به صورت موقت او را از نواقص و انحطاطاتی که در آن سقوط کرده است غافل و این زندگی بی‌معنا او را ناامید می‌کند و لذا آنچه که سبب امیدواری شده و بشر را به عالم غیب و شناخت صحیح از زندگی رسانده و به نجات از انحطاط حیوانی نوید می‌دهد گرایش‌های مذهبی است.



حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پایان تأکید کرد: با برگزاری این همایش‌ها فراگیری مفهوم مهدویت را که جهان شمول است، تبلیغ، و نسل جوان را به وسیله این مکتب ولایی از خطرات اخلاقی و اعتقادی بیمه می‌کنید.



گفتنی است، این پیام از سوی حجت الاسلام کارگر، صبح امروز همزمان با آغاز همایش گفتمان مهدویت قرائت شد.
https://tabeshekosar.ir/vdcf.1dciw6dvygiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما