شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۱۳
کد مطلب : 852
آیت‌الله علوی گرگانی مسؤولیت رسانه‌ها در قبال هجمه‌های خارجی و تهدیدهای دشمنان را سنگین ارزیابی و با بیان این‌که کار رسانه‌های بیگانه ایجاد اضطراب در جامعه است، گفت: هنر یک رسانه‌ این است که اخبار را به گونه‌ای در جامعه مطرح کند که موجب امیدواری و آرامش مردم باشد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم امشب در دیدار مدیر عامل، خبرنگاران و مسؤولان خبرگزاری رسا، با تسلیت شهادت امام جواد(ع)، نقش رسانه‌ها در جامعه را سنگین ارزیابی کرد و گفت: نبض جامعه در دست رسانه‌ها است.
این استاد برجسته درس خارج با بیان این‌که رسانه‌ها در ایجاد آرامش جامعه و اختلافات و درگیری‌ها تأثیرگذار هستند، ابراز داشت: موضع رسانه‌ها بسیار خطیر است و باید بتوانند در موضع خود به بهترین شکل عمل کنند.
آیت‌الله علوی گرگانی در ادامه با توجه به شرایط جامعه به تبیین وظایف امروز رسانه‌ها پرداخت و مسأله تبعیت از رهبری و نظام را از ویژگی‌های اصلی رسانه عنوان کرد و گفت: رسانه‌ها باید در این راستا تلاش ویژه‌ای داشته باشند و جامعه را نسبت به مقام معظم رهبری و مراجع تقلید و لزوم تبعیت از رهبری آشنا کنند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بر ضرورت تبیین نقش رهبری از سوی رسانه‌ها در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: رسانه‌ها افزون بر اطلاع رسانی، وظایف مردم در قبال رهبری را مورد توجه قرار دهند.
وی برخورد صحیح با مسائل داخلی کشور و بیان درست مطالب را از دیگر وظایف رسانه‌ها برشمرد و ابراز داشت: رسانه باید بداند چگونه مطلبی را به مردم برساند و در رساندن معنا از الفاظ درستی که ایجاد تنش در جامعه کرده و برداشت‌های ناصحیحی از آن می‌شود، پرهیز کند.
آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به روایاتی، رسانه‌ها را به مطالب صحیح نوشتن توصیه کرد و گفت: امروز در برخی از رسانه‌ها مطالبی عنوان می‌شود که دارای هدف مقدسی بوده اما با استفاده از الفاظ غیر صحیح از آن برداشت نادرستی می‌شود.
وی رسالت اصلی رسانه‌ها را امانتداری دانست و اظهار داشت: گاهی دو گروه در جامعه مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و رسانه‌ها باید به گونه‌ای رفتار کنند که از یک گروه طرفداری نکنند و در بیان مطالب امانتداری را حفظ کنند.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم مسؤولیت رسانه‌ها در قبال هجمه‌های خارجی و تهدیدهای دشمنان را سنگین ارزیابی و با بیان این‌که کار رسانه‌های بیگانه ایجاد اضطراب در جامعه است، تصریح کرد: گاهی از سوی بیگانگان مسائلی مطرح می‌شود تا روحیه مردم را تضعیف و رعب و وحشت در جامعه ایجاد کنند و هنر یک رسانه‌ این است که این اخبار را به گونه‌ای در جامعه مطرح کند که موجب امیدواری و آرامش مردم باشد.
آیت‌الله علوی گرگانی در پایان بیان درست مسائل را سبب آرامش و وحدت مردم عنوان کرد و گفت: گاهی یک کلام آرامش درونی جامعه را به دنبال دارد و رسانه می‌تواند از کلماتی استفاده کند که ملت را در اضطراب بیندازد و می‌تواند از کلماتی استفاده کند که وحشت را از میان مردم بردارد
https://tabeshekosar.ir/vdcicrav2t1aw.bct.html
نام شما
آدرس ايميل شما