يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 19 May 2024
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : 8478
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی صبح امروز در دیدار با جمعی از پرسنل وزارت دفاع اظهار کرد: در مبانی دینی ما، همیشه انسان‌ها برای رسیدن به سعادت و خوشبختی به انجام کارهای نیک دعوت شده‌اند.

وی عنوان کرد: شرط اینکه انسان در مسیر خوشبختی قرار بگیرد این است که بتواند دستورات الهی و مسائل دینی را رعایت کرده و به واجبات خود عمل کند.

استاد حوزه علمیه قم ضرورت پرهیز از گناهان و محرمات را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: یکی از گناهان دروغ گفتن است و انسان برای رسیدن به خواسته‌های خود ممکن است دروغ بگوید.

وی با تاکید بر اینکه خداوند راستگو است، عنوان کرد: خداوند عهده‌دار همه امور است و این جهان نشانه عظمت و قدرتمندی او است.

این مرجع تقلید با اشاره به زورگویی انسان‌های ظالم و ستمگر یادآور شد: قدرت واقعی از آن خداوند است و ایشان کمترین ظلم‌ و ستم را به بندگان خود روا نمی‌دارد.

وی با تاکید بر اینکه انسان‌ها باید در امور زندگی خود تقوای الهی پیشه کنند، عنوان کرد: انسان‌ باید برای دستیابی به سعادت از هرگونه زشتی و پلیدی دوری کرده و از انجام کارهایی مانند فحشا، ربا، جنایت و ... دوری کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ربا نباید در جامعه اسلامی وجود داشته باشد، اظهار کرد: متاسفانه شاهد هستیم که جامعه اسلامی گرفتار ربا است درحالی که این عمل در دین مبین اسلام نهی شده است.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه ائمه اطهار (ع) همواره به دنبال هدایت بشر بودند، گفت: ائمه اطهار واسطه‌ای بین انسان و حضرت حق به شمار می‌روند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تلاش انسان‌ها برای دستیابی به درجات والا تاکید کرد: باید در این مسیر به قرآن و اهل‌بیت (ع) تمسک جست.

وی در پایان با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن خاطرنشان کرد: جهاد در راه خدا فقط به معنای حضور در میدان جنگ نیست بلکه در شرایط کنونی کسانی که در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن شرکت کردند فرمان ولی فقیه را اجابت کرده و در راه خدا جهاد کرده‌اند.
https://tabeshekosar.ir/vdci.yavct1a5vbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما