شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : 8267
حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی: کسانی که به خداوند و دین او ایمان می‌آورند وظیفه دارند برای حمایت از آن به پا خیزند و جهاد کنند و به این ترتیب از نصرت الهی هم برخوردار خواهند شد.
آیت‌الله العظمی نوری همدانی: اهل ایمان وظیفه دارند برای یاری دین الهی قیام کنند
به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، مرجع تقلید شیعیان ظهر امروز در جمع گروهی از کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به آیاتی از سوره مبارکه «فجر» اشاره کرد و اظهار داشت: در این سوره آیاتی مبنی بر حمایت و پشتیبانی خداوند از مومنان و کسانی که برای رضای الهی قیام کنند وجود دارد.

او افزود: کسانی که به خداوند و دین او ایمان می‌آورند وظیفه دارند برای حمایت از آن به پا خیزند و جهاد کنند و به این ترتیب از نصرت الهی هم برخوردار خواهند شد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه آیات قرآن ضمانت پشتیبانی الهی از یاری‌کنندگان دین خدا هستند گفت: ظالمان و مستکبران هم سرنوشت بدی را برای خود رقم می‌زنند که در قرآن به آن اشاره شده است.

او ادامه داد: آیاتی که سرنوشت گذشتگان را بیان می‌کنند و به ستمگران هشدار می‌دهند در حقیقت درس عبرتی برای آیندگان و مردمان امروز هستند تا بدانند که ظلم و استکبار نتیجه‌ای جز بدبختی و هلاکت در پی ندارد.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه ظلم و ستم دارای یک سیر تاریخی در زندگی بشر است عنوان داشت: به این ترتیب که همواره کسانی بوده‌اند که در مقابل فرامین الهی و پیامبران بایستند و با آنها مبارزه کنند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم به ریشه‌های پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ایمان و اعتقاد دینی مردم زمینه‌ساز پیروی آنها از امام خمینی(ره) و پیروزی بر مستبدان بود و همین امور را باید امروز هم حفظ و تقویت کنیم تا بتوانیم به اهداف و قله‌های در نظر گرفته شده دست یابیم.

او بیان داشت: اعتقادات دینی مردم و فرمان‌پذیری و ولایت‌مداری آنها سبب شد در دوران دفاع مقدس هم شاهد جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های فراوانی باشیم و کشور و انقلاب را از دستبرد مستکبران و مستبدان نجات دهیم.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن تنها موجود واحد خداوند است گفت: مخلوقات همگی زوج هستند و این رویه آفرینش الهی است؛ خداوند در قرآن به همین زوجیت موجودات و آفریده‌ها قسم یاد می‌کند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به دو بعد ظاهری و باطنی قرآن خاطرنشان کرد: حضرت محمد(ص) و اهل بیت(ع) از باطن آیات کتاب وحی اطلاع دارند و تفاسیری هم که با اتکا به روایات آنها نوشته شده باشد شامل بر بطون قرآن می‌شود.

او افزود: امام صادق(ع) در حدیثی فرموده‌اند منظور از واژه «والفجر» قیامت و ظهور امام زمان(عج) است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به سوگند قرآن به پنج موضوع در ابتدای سوره فجر بیان کرد: پس از آن است که خدا امری مهم یعنی دلگرمی به پیامبر و وعده نصرت الهی را مطرح می‌کند و این امر نشان می‌دهد که چقدر این موضوع دارای اهمیت است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه ملت ایران با اتکا به ذات اقدس الهی و پیروی از ولایت فقیه دلگرم بودند و قیام کردند تا به پیروزی دست یابند گفت: در دوران دفاع مقدس هم همین اعتقادات دینی عامل نجات ما شد.

او ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) زمانی که رسالت خویش را آغاز کردند تنها چند نفر به اسلام گرویده بودند و این امر تا سال‌ها ادامه داشت ولی ایشان ناامید نشدند و سرانجام توانستند آیین اسلام را جهانی کنند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به بیان سرنوشت جباران و ظالمان در قرآن و لزوم درس گرفتن از آیات مربوط به این موضوع تصریح کرد: اگر برای خدا قیام کنیم از یاری او بهره‌مند می‌شویم و اگر طریق ظلم را پیش بگیریم نابود خواهیم شد.

این مرجع تقلید با اشاره به کافران، منافقان و صهیونیست‌ها به عنوان سه دشمن بزرگ مسلمانان گفت: اخیراً گروه‌های تکفیری که از سوی عربستان حمایت می‌شوند هم به دشمنان ما تبدیل شده‌اند که عقاید کاملا باطلی دارند به گونه‌ای که تنها خود را مسلمان می‌پندارند و شیعیان را کافر می‌دانند.

او افزود: امروز شیعیان بحرین زیر ظلم و ستم آل خلیفه و آل سعود به سر می‌برند و بسیار مظلوم هستند.

آیت‌الله نوری همدانی در خاتمه به اظهار عقیده برخی در مورد سازش با آمریکا اشاره کرد و عنوان داشت: آمریکا اهل سازش و منطق نیست که بتوان با او صلح کرد.
https://tabeshekosar.ir/vdce.p8vbjh8wf9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما