يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 19 May 2024
دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۴۹
کد مطلب : 8113
به گزارش تابش کوثر به نقل از خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار امام جمعه، جمعی از مسؤولان و مدیران ایثارگر و فرزندان معظم شاهد و ایثارگر شهرستان قرچک، بر ضرورت استفاده از رهنمودهای مراجع تقلید تأکید کرد و گفت: حضور مسؤولان استان‌های مختلف در قم، زیارت حضرت معصومه(س) و بهره‌مندی از رهنمودهای مراجع تقلید نشانه دیدگاه مذهبی و دینی است.

وی با اشاره به آیات قرآن ویژگی‌های مؤمنان را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: مؤمن کسی است که به خدا و پیامبر(ص) ایمان داشته و این ایمان او با شک و شبهه برطرف نشود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این‌که برخی با تفکر غلط فکر می‌کنند که ولایت فقیه جدای از دین است، اظهار داشت: ولایت فقیه شعبه‌ای از ولایت‌الله و و لایت ائمه اطهار(ع) است.

حضرت‌ آیت‌الله علوی گرگانی بر ضرورت ایمان قلبی به خدا تأکید کرد و گفت: عده‌ای در ظاهر به خدا اعتقاد دارند و در مواقع لزوم از جان و مال خود برای حفظ دین استفاده نمی‌کنند.

وی رهبر دینی را از ملزومات موفقیت یک جامعه دانست و افزود: مردم ما با پیروی از رهنمودهای امام راحل انقلاب کردند، از این رو امروز نیز کشورهای اسلامی باید رهبری شایسته داشته باشند تا به موفقیت برسند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این‌که باید قدردان نظام اسلامی و استقلال کشور باشیم، گفت: امروز باید با تبعیت از رهبری قدردان نعمت بزرگ استقلال کشور باشیم و بدانیم که خداوند در برابر شکرگذاری، نعمت‌هایش را افزایش می‌دهد.

حضرت‌ آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی امروز کشور ما مستقل است و ابرقدرت‌ها نمی‌توانند در سرنوشت ما دخالت کنند.

وی با بیان این‌که مسؤولان ما در گذشته اختیاری از خود نداشتند، ابراز کرد: ما در گذشته از بیگانگان دستور می‌گرفتیم و برنامه‌های خود را طبق نظر آنها اجرا می‌کردیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه بر ضرورت اتحاد و همدلی در داخل کشور تأکید کرد و اظهار داشت: اگر از رهبری و مراجع تقلید پیروی کنیم قطعا هیچ قدرتی نمی‌تواند ما را تضعیف کند.

حضرت‌ آیت‌الله علوی گرگانی اختلاف و درگیری را موجب تضعیف کشور دانست و گفت: مسؤولان باید با یکدیگر اتحاد داشته و کاری نکنند که موجب شکاف در کشور و خشنودی دشمنان شود.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار حجت الاسلام اسماعیلی امام جمعه قرچک گزارشی از وضعیت این شهرستان ارائه کرد و با بیان این که مردم این منطقه مردمانی ولایت مدار و انقلابی هستند، گفت: شهرستان قرچک در دفاع مقدس۳۴۰ شهید، ۵۵۰ جانباز و ۵۲ آزاده تقدیم انقلاب کرده است
https://tabeshekosar.ir/vdce.z8vbjh8zx9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما