شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : 802
برای حل مشکلات کشور به امام زمان(عج) پناه ببریم
به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله علوی گرگانی، امروز در دیدار جمعی از فرماندهان انتظامی استان‌های سراسر کشورگفتند: قم،‌شهر بصیرت، فقه و فقاهت و نقطه مرکزی انقلاب اسلامی است.
 
ایشان با بیان این‌که این شهر به نام عش آل محمد(ص) نامگذاری شده است، افزودند: از امام صادق(ع) سوال کردند که «خانه شما  اهل کجاست؟»؛ فرمودند: «خانه خدا کعبه است و خانه رسول‌خدا (ص) مدینه و خانه علی(ع) کوفه و خانه ما اهل‌بیت(ع) قم است.»
 
معظم له بااشاره به نامگذاری شهر مقدس قم، به این نام خاطرنشان کردند:‌ وقتی پیامبر(ص) به معراج رفتند،‌ همه طبقات آسمان و درجات بهشت را به ایشان نشان دادند، از جمله آنها سرزمین قم بود.
 
استادخارج فقه حوزه علمیه ادامه دادند:‌ پیامبر (ص) سرزمین قم را از جبرئیل سوال کردند و جبرئیل گفت: «اینجا سرزمینی است که پاره تن شما در آن‌جا دفن می‌شود.»
 
ایشان با بیان این‌که علوم اهل‌بیت(ع) از قم به سراسر جهان نشر پیدا خواهد کرد، بیان داشتند: کسانی که وارد قم می شوند باید قدر خود را بدانند و دست خالی برنگردند.
 
معظم له با اشاره به آیاتی از قرآن کریم خاطرنشان کردند:‌ خداوند می فرماید: «ای بشر، چرا در مقابل من سر تعظیم فرود نمی‌آوری و احترام نمی کنی؟ این همه نعمت را خدا به ما داده آیا سزاوار است که ما او را فراموش کنیم؟»
 
استاد خارج فقه حوزه علمیه قم تصریح کردند: باید به اعضای بدن خود نگاه کنیم و آن‌را آینه عبرت قرار دهیم، چرا که هرکدام از آن‌ها آیات الهی است .
 
معظم له در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشتند: اسلام، دین کامل خداوند است و هرچه بخواهی در آن پیدا می‌شود؛ بنابراین باید دین اسلام و کتاب آن را به خوبی فهمید.
 
حضرت‌ آیت الله علوی گرگانی با بیان این‌که  علم ما اکتسابی است، اما علم ائمه(ع) لدنی است، گفتند: تمام علوم به اذن خدا در نزد اهل‌بیت(ع) است و هیچ سوالی نیست که آن‌ها نتوانند  پاسخ دهند؛ بنابراین در مشکلات باید دست به دامن اهل‌بیت(ع) از جمله امام زمان(عج) شویم.
 
ایشان افزودند: کسانی که در نظام اسلامی در هر رده و ارگانی که خدمت می کنند، سرباز امام زمان (عج) هستند و این سربازی بسیار ارزشمند است؛ باید قدر خود، مملکت، دین ، رهبر و مراجع را بدانیم؛ چراکه این نعمت ها همیشه نیستند.
 
معظم له گفتند: که روایات وارد شده که در آخر الزمان مردم گناهان جدیدی می کنند که در قبل نبوده و خداوند هم بلاهای جدید نازل می کند.
https://tabeshekosar.ir/vdcd2x0j6yt0z.a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما