يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 19 May 2024
شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : 8014
به گزارش تابش کوثر به نقل از خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم امشب در دیدار مسؤولان ستادی و استانی کمیته‌های مساجد سراسر کشور، با بیان این‌که استقلال کشور از بالاترین نعمت‌های الهی است که نصیب ما شده، گفت: به برکت استقلال کشور است که می‌توانیم از دین حفاظت کنیم.

استقلال کشور و رهبری دلسوز نقطه برتری ما نسبت به جهانیان است

وی با تأکید بر این‌که به برکت استقلال، کشور ما از بیگانگان تبعیت نمی‌کند، ابراز کرد: امروز هیچ کشوری در دنیا مانند کشور ما از استقلال و رهبری دلسوز و مهربان برخوردار نیست.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه بر ضرورت قدردانی از نعمت انقلاب اسلامی تأکید کرد و اظهار داشت: نباید نسبت به نعمت استقلال و انقلاب اسلامی کوتاهی کرد و قطعا خداوند به کسانی که شکر نعمت می‌کنند نعمت‌های بیشتر می‌دهد.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که خداوند مردم ایران را نسبت به مردم دیگر جهان برتری داده است، افزود: ملت ایران در قبال ملت‌های دیگر نمونه است.

تعظیم روزهای بزرگ انقلاب سبب حفظ نظام می‌شود

وی با بیان این‌که امروز ملت ایران الگوی جهان اسلام شده است، گفت: امروز کشورهای جهان چشم شان به ایران است و با وجود این‌که از قدرت بالایی برخوردار هستند اما بازهم به ملت ما به چشم اسوه نگاه می‌کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این‌که به برکت قیام امام خمینی(ره) کشور ما قدرتمندتر از گذشته شده است، ابراز کرد: وظیفه همه ما است که از انقلاب اسلامی حفاظت کنیم و این میراث بزرگ را به نسل‌های آینده تحویل دهیم.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به این‌که هر اجتماعی پس از گذر زمان دچار استهلاک و غفلت می‌شود، اظهار داشت: یادآوری ایام تأثیرگذار در انقلاب اسلامی سبب می‌شود که مردم قدردان نظام اسلامی باشند.

راهپیمایی‌ ۲۲ بهمن سبب محکم شدن پایه‌های انقلاب می‌شود

وی در ادامه به فلسفه تعظیم روزهای بزرگ انقلاب همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: تعظیم دهه فجر سبب می‌شود که ملت ما سختی‌های گذشته را فراموش نکند و برای حفظ انقلاب بیشتر تلاش کند؛ راهپیمایی‌ ۲۲ بهمن سبب محکم شدن پایه‌های انقلاب اسلامی می‌شود.

احزاب و گروه‌های سیاسی منافع ملی را به منافع حزبی ترجیح دهند

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با تأکید بر این‌که احزاب و گروه‌های سیاسی نباید به خاطر مسائل سیاسی در کشور اختلاف و درگیری ایجاد کنند، تصریح کرد: مایه انقلاب اسلامی خون شهدا است و نباید به خاطر سیاست و اغراض شخصی کاری کرد که دشمن از آن سوء استفاده کند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی در ادامه با اشاره به علت نامگذاری ایام پیروزی انقلاب اسلامی به دهه فجر، خاطرنشان کرد: سوره والفجر درباره امام حسین(ع) است؛ زمانی که فجر می‌خواهد طلوع کند رفته رفته تمام فضا را می‌گیرد و حرکت و قیام امام حسین(ع) نیز همچون فجر به تدریج عالم را روشن کرد و روزی تمام دنیا به دنبال امام حسین(ع) می‌روند و قیام آن حضرت سراسر عالم را می‌گیرد.

وی با تأکید بر این‌که نقطه موفقیت شیعه خون امام حسین(ع) است، افزود: امام خمینی(ره) با پیروی از امام حسین(ع) قیام کرده و انقلاب اسلامی را به پا کردند از این رو انقلاب ما نیز همچون قیام امام حسین(ع) در سراسر دنیا فراگیر می‌شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این‌که امروز انقلاب اسلامی ما به سراسر دنیا ارسال شده، صدور انقلاب را صدور علم، اندیشه و کمال دانست و ابراز کرد: امروز مردم دنیا از انقلاب ما الگو برداری می‌کنند.
https://tabeshekosar.ir/vdce.z8vbjh87e9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما