يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 19 May 2024
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۴۴
کد مطلب : 764
آیت‌الله علوی گرگانی از کسانی که در مسیر پاسداشت علمای دین قدم بر می دارند قدردانی کرد و گفت: شناساندن علمای بزرگ دین و معرفی آثار آنها سبب احیای دین شده و اجر و پاداش اخروی دارد.
گذر زمان یاد و خاطره علمای ربانی را از یادها محو نمی کند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، ظهر امروز در دیدار اعضای کنگره حضرت آیت‌الله گلپایگانی(ره) بر ضرورت برگزاری مراسم بزرگداشت برای عالمان دینی تأکید کرد و گفت: مطالب فراوانی در کتاب‌ها و سخنرانی‌ها از گذشتگان وجود دارد و باید از آنها استفاده کرد.
این استاد برجسته درس خارج اراده خداوند را در شهرت بندگان تأثیرگذار دانست و ابراز داشت: کسانی که یاد بزرگان و صالحان را مطرح می کنند مورد رحمت خداوند هستند.

آیت‌الله علوی گرگانی در ادامه به تبیین شخصیت علمی حضرت آیت‌الله گلپایگانی(ره) پرداخت و اظهار کرد: ایشان فقیهی بزرگ و مؤسس حوزه علمیه نجف بودند.

وی تقوا و ترس از خدا را از ویژگی‌های بارز حضرت آیت‌الله گلپایگانی(ره) ذکر کرد و گفت: کسانی که این گونه در زندگی رفتار می‌کنند برای همیشه نامی جاودان از خود باقی می‌گذارند.

این استاد برجسته درس خارج همچنین افزود: گذر زمان یاد و خاطره عالمان دینی و کسانی که برای اسلام زحمت کشیده‌اند را از یادها نمی برد و آنها هر روز زنده تر می‌شوند چون برای رضای خدا کار کرده‌اند.

آیت‌الله علوی گرگانی از کسانی که در مسیر پاسداشت علمای دین قدم بر می دارند تشکر کرد و ابراز داشت: شناساندن علمای بزرگ دین و معرفی آثار آنها سبب احیای دین می شود و قطعاً مورد اجر و رضایت الهی واقع می‌شود.

وی در پایان برگزاری کنگره و بزرگداشت برای عالمان دینی را موجب آشنایی نسل جوان با آنها عنوان کرد و گفت: جوانان و کسانی که در مسیر علم گام بر می‌دارند از بزرگان دینی برای پیشرفت خود الگو برداری کنند.
https://tabeshekosar.ir/vdcakyn0149ni.5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما