شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : 7418
مرجع عالیقدر عالم تشیع با اشاره به اینکه انقلاب ما برگرفته از قیام امام حسین (ع) است، گفت: انقلاب اسلامی ایران در امتداد عاشورا حرکت می کند و دستاورد هیهات من الذله است.
آیت الله العظمی نوری همدانی: انقلاب جمهوری اسلامی ایران دستاورد نهضت کربلا و شعار هیهات من الذله است
به گزارش تابش کوثر به نقل از مهر ، آیت الله نوری همدانی یکشنبه شب در دیدار مردم شهرستان نهبندان ضمن تسلیت ایام اربعین اظهار کرد: خداوند خلقت وهدایت را توام با هم قرار داده است وهرچیزی که خلق کرده راه هدایت آن را مشخص کرده است.

وی با اشاره به خلقت بشر توسط خداوند متعال بیان کرد: انسان خلیفه الله است و عوامل هدایت انسان در زمین مشخص شده است که با اطاعت از آن به گمراهی کشیده نمی شود.

مرجع عالیقدر شیعه عوامل هدایت بشر را چند مورد ذکر کرد و گفت: اولین عامل هدایت عقل انسان بوده که چراغ زندگی بشراست و انسان باعقل کامل می تواند راه خود را تشخیص دهد.

وی کتاب را عامل دوم هدایت بشر دانست و افزود: قرآن کریم کتابی است آسمانی که انسانی که از قرآن پیروی کند در زندگی موفق خواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم پیغمبران وائمه معصوم را عامل مهم دیگر در هدایت بشر در این دنیا بیان کرد و افزود: خداوند پیغمبر (ص) را فرستاد و به وی ماموریت داد تا انسان را از گمراهی نجات دهد و بعد از پیغمبر امامان معصوم(ع) هدایت گر انسان هستند که همان ولایت معصوم است که اگر بخواهد اعمال او قبول درگاه خداوند شود با ولایت ائمه را قبول داشته باشد.

وی در ادامه گفت: عالما یکی از عوامل هدایت انسان هستند و انسان ها می توانند با راهنمائی علما وائمه جمعه بسیاری از مشکلات خود را مرتفع کنند.

آیت الله نوری همدانی درادامه به واقعه کربلا اشاره و بیان کرد: آنچه در کربلا رخ داده است نباید به یک بعد نگاه شود بلکه کربلا داری ابعا د عزاداری، سیاسی، مبارزه با ظلم و...است که باید به همه آن ابعاد توجه شود.

امروز بیش از گدشته نیازمند وحدت هستیم

وی با بیان اینکه یکی از اهداف قیام امام حسین (ع) درکربلااین بود که در برابر یزید قیام کرد، ادامه داد: انقلاب ما نیز برگرفته از این هدف امام حسین (ع) است که امام خمینی (ره ) رهبر شجاع وفقیه به پشتیبانی شما مردم قیام کرد و دست استکبار را از کشور کوتاه کرد.

این مرجع جهان تشیع بیان داشت: وحدت واتحاد یکی دیگر از ابعاد کربلا است که مردم می توانند با وحدت و یکپارچگی مقابل دشمنان ایستادگی نمایند.

وی با بیان اینکه اکنون در جهان اسلام بیش از گذشته بین شیعه و سنی نیاز به وحدت است، گفت: دشمن از هرطرف می خواهد بین شیعه و سنی اختلاف اندازد وخودش حکومت کند پس باید خیلی مراقب باشید.

وی در ادامه به استقامت امام حسین (ع) در کربلا اشاره وبیان کرد: این استقامت و پایداری سرمایه بزرگی است و باید از کربلا درس استقامت گرفت.

انقلاب اسلامی ایران امتداد خون شهدای کربلا است

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه امام حسین (ع) در کربلا به انقلاب ما درس هیهات من الذله داد ،بیان کرد: این انقلاب هیچ وقت ظلت نمی پذیرد و زیر بار ظلم و ستم نمی رود و در امتداد خون شهیدان کربلا است.

وی با بیان اینکه امام خمینی مردم را از زیر سلطه استکبار نجات داد و در مقابل نفاق ایستاد و راه روشن را به مسلمین جهان نشان داد، افزود: اکنون انقلاب اسلامی ایران جای خود را در سراسر دنیا بازمی کند و در صادر شدن به تمامی کشورهای جهان است.

آیت الله نوری همدانی بیان کرد: این نظام برگرفته از عاشور و کربلا است و در راه عاشورا جان می دهد و به دست صاحبش سپرده خواهد شد.
https://tabeshekosar.ir/vdcb.8bzurhbawiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما