شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۲:۱۸
کد مطلب : 7387
به گزارش تابش کوثر - حجة‌الاسلام و المسلمين علي محمدي رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه و هيئت همراه صبح امروز چهارشنبه ۲۷/۹/۱۳۹۲ با حضور در دفتر حضرت آيت الله العظمي صافي مد ظله العالي با معظم له ديدار كرد.
حضرت آيت الله العظمي صافي در اين ديدار ضمن آرزوي توفيق براي مسئولين سازمان اوقاف فرمودند: همه‌ي اين برنامه‌ها، اسباب عظمت دين است و بايد به گونه‌اي صحيح عمل شود تا موجب رضايت خاطر حضرت ولي عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف فراهم شود.
معظم له برنامه‌هاي سازمان اوقاف را باعث افتخار دانستند و افزودند: از قديم الايام نيز چنين برنامه‌هايي اجرا مي‌شده است و در رشته‌هاي مختلف مطرح بوده است كه بايد به اين برنامه‌ها ارزش واهميت قائل شد.
ايشان ادامه دادند: اولين وقف‌كننده حضرت اميرالمؤمنين علي عليه السلام بوده است و ايشان موقوفه داشتند و از همان زمان تا به امروز در رشته‌هاي مختلف اين سنّت پسنديده در بين مردم رواج داشته است.
مرجع تقليد شيعيان جهان با تأكيد بر حفظ و احياي موقوفات اظهار داشتند: هر چه اين مطالب رونق بيشتري داشته باشد براي هدايت مردم مؤثر است و همه‌ي مردم ازاين آثار بهره‌مندو مستفيض خواهند شد. مخصوصاً‌ امامزاده‌ها كه آباداني آنها در ترغيب مردم به حضور در آن مكان‌هاي مقدس مؤثر است.
معظم له ضمن تأكيد بر احياي بسياري از موقوفاتي كه در زمان حكومت پهلوي سندسازي شده و از حالت وقف خارج شده است فرمودند: وظيفه‌ي مسئولين اين است كه آنها را احيا نموده و سندهاي جعلي آنها را باطل نمايند و به حالت اوليه‌ي وقف برگردانند.
ايشان وقف را فرهنگي نشأت گرفته از تعاليم ائمه‌ي طاهرين عليهم السلام دانستند و افزودند: وقف در اسلام صدقه‌ي جاريه است و حضرات معصومين عليهم السلام به آن بسيار اهميت مي‌دادند كه بايد اين سنّت حسنه درميان پيروان آنها باقي بماند.
معظم له در پايان ضمن تقدير از تلاش‌هاي صورت گرفته فرمودند: با خلوص نيت به تلاش‌ها و فعاليت‌هاي خود ادامه دهيد و در اين كار رضايت خاطر حضرت بقية الله الاعظم اروح العالمين له الفدا را در نظر داشته باشيد كه انشاء الله آن وجود مبارك از اين كارها خوشحال و خشنود شوند.
در ابتداي اين ديدار حجة اللاسلام و المسلمين علي محمدي گزارشي از برنامه‌ها و فعاليت‌هاي سازمان اوقاف و امور خيريه خدمت معظم له ارائه نمود.
https://tabeshekosar.ir/vdcg.79urak9wupr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما