شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۲:۰۸
کد مطلب : 711
ریشه بسیاری از مشکلات جامعه ما به خاطر عدم پایبندی به اعتقادات است، اگر اعتقادات درست شود، همه مشکلات حل خواهد شد.
ریشه مشکلات در عدم پایبندی به اعتقادات است
به گزارش خبرگزاری حوزه، معظم له ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان و مسئولین سپاه پاسداران با بیان نکاتی اخلاقی اظهار داشتند: خداوند در قرآن کریم انسان را به شنیدن سخنان بزرگان با گوش دل توجه داده است.

ایشان افزودند: برای گوش دل ارزش زیادی قائل شده است، چراکه مطلب و صدا را می گیرد،‌آن را می فهمد و به آن عمل می کند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این‌که خداوند قرآن را برای همه کس هدایت و تذکر قرار نداده است، گفتند: خداوند می‌فرماید: قرآن من برای همه کس هدایت، روشنگری و تذکر نیست، بلکه برای کسی است که گوش دل برای او باشد.

استاد خارج فقه حوزه با بیان این‌که کلام خداوند بهترین کلام‌هاست،‌اظهار داشتند: در رفت و آمد به محضر بزرگان دین باید کمال استفاده را از سخنان آنان که بیان قرآن و روایات ائمه هدی(ع) است را داشته باشیم.

ایشان تصریح کردند: نباید این رفت و آمدها تنها گذراندن عمر و ضایع کردن آن باشد، باید کاری کنیم که برای آخرت ما ارزش داشته باشد، و وقت را طوری پر کنیم که مایه تاسف نباشد،

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این‌که عمر دنیا زودگذر است، و نفس‌های ما نردبانی به آخر عمر است با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفتند:‌خداوند در آیاتی از قرآن کریم به مومنان می فرماید: تنها خود را نبینید، بلکه دیگران را با عقاید خود همراه سازید، هم خود در مسیر قرآن، اسلام و پیامبر (ص) گام بردارید و هم دیگران را به این مسیر تشویق و هدایت کنید.

ایشان با بیان این‌که مقتضای عدل الهی این است که روزی پاداش عمل خوب و بد ما را خواهد داد، اظهار داشتند: باید همه را به مسیر اسلام و انقلاب، رهبری و مراجع هدایت کنیم، و غافلان را آگاه نماییم و اعتقادات را درست تبیین کنیم،‌چرا که اگر اعتقادات ما درست شودنظام و انقلاب ما درست می شود و تمام بدبختی ها و مشکلات به خاطر عدم پایبندی به اعتقادات است
https://tabeshekosar.ir/vdccasqm82bqs.la2.html
نام شما
آدرس ايميل شما