سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 30 Apr 2024
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : 66236
‌مدیر جهاد کشاوزی شهرستان هیرمند گفت: دراین شهرستان ۷۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع گلخانه اعم از ارتفاع بلند و معمولی داریم که از این مقدار، تاکنون ۳۳ هزار مترمربع کشت شده است.
کشاورزی در هیرمند به اما و اگر وابسته است
‌به گزارش تابش کوثر، حبیب رستمی  در پاسخ به این سئوال که باتوجه به ۷۲ هزارمتربع گلخانه چرا۳۳ هزار متر مربع کشت شده است، افزود: دلایل متعددی ازجمله نداشتن هزینه های جاری، عدم تامین پلاستیک به جهت نداشتن تمکن مالی، نداشتن بذر و همینطور روی آوردن به سایر مشاغل توسط گلخانه داران باعث شده تا فعلا این مقدار در گلخانه های هیرمند زیر کشت برود.
 
وی ادامه داد: برای برخی از گلخانه داران شهرستان طی سالیان قبل مشکلاتی بوجود آمد که خوشبختانه با کمک‌های صورت گرفته از جانب دولت این مشکلات برطرف شد.
 
وی ادامه داد: متاسفانه در این شهرستان کشت و زرعی به آن صورت انجام نمی‌شود و یکی از مهمترین دلایل آن هم عدم تامین آب است.
 
مدیرجهاد کشاورزی هیرمند ادامه داد: از آنجایی که آب زراعی ما وابسته به کشور افغانستان است و امسال هم براساس تصمیمات اتخاذ شده در کارگروه آب و کشاورزی سیستان، امکان تامین آب برای این منطقه وجود ندارد، به همین دلیل سطح زیرکشت محصولات زراعی ما بسیار پایین آمده است.
 
رستمی اضافه کرد: کشاورزی دراین منطقه تا آن حدپایین نیامده اما زراعت‌شان فعلا روی اما و اگر است یعنی باید امیدوار به آورد آب رودخانه هیرمند باشند تا بتوانند کشت و زرعشان را ادامه دهند.
 
‌وی ادامه داد: درحال حاضر نزدیک به چهار هزار هکتار کشت چاهکی با شرایط الگوی کشت مربوط به گندم، جو، پیاز، علوفه و سیر در این شهرستان صورت گرفته است.
مدیرجهادکشاورزی هیرمند گفت: از آنجایی که دراین شهرستان ۶۵ هزارهکتار زمین داریم و متوسط کشت سالیانه ما ۲۵ هزار هکتار بوده اما تاکنون نتوانسته‌ایم به این مقدار برسیم.
 منبع: ایسنا
ش.4444
https://tabeshekosar.ir/vdcceiqe.2bqe18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما