شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 6063
حضرت آيت‌الله مظاهري در دیدار معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان حفاظت محيط زيست کشور تلاش براي حفظ محيط زيست را يک وظيفۀ همگاني عنوان کردند.
به گزارش تابش کوثر به نقل از خبرگزاری حوزه، آيت‌الله العظمي مظاهري با تأکيد بر ضرورت، اهميّت، حفظ و حراست از محيط زيست، خاطرنشان کردند: تلاش براي حفظ محيط زيست، يک وظيفه همگاني است که علاوه بر مسئولان و نهادهاي ذيربط، به همکاري آگاهانۀ مردم نيز نياز دارد.

معظّم‌له با اشاره به تأکيدات تعاليم ديني بر ضرورت حفظ محيط زيست، افزودند: کوتاهي در حفظ محيط زيست، حق‌النّاس است از اين‌رو بايد همۀ ما به مسألۀ محيط زيست به عنوان يک موضوع شرعي نيز نگاه کنيم.

حضرت آيت‌الله مظاهري از آلودگي هوا و کمبود آب آشاميدني سالم، به عنوان دو معضل اساسي محيط زيست کشور نام برده و تصريح کردند: آلودگي آب آشاميدني و نيز آلودگي هوا، براي سلامتي جسمي و روحي مردم بسيار مضر است و در اين خصوص انتظار مي‌رود که با اتّخاذ تدابير ارزنده و انجام اقدامات لازم از سوي دولت جديد و نيز کمک و همياري مردم، تحوّلي اساسي در وضعيّت محيط زيست کشور ايجاد شود.

ایشان با اشاره به اين که خشکي زاينده‌رود در استان اصفهان، به يک معضل جدّي و عمومي و بلکه ملّي تبديل شده است، اظهار داشتند: حلّ اين معضل، پيش از هر اقدامي، نيازمند مديريّت صحيح، کارآمد و ممانعت از برداشت‌هاي ناحق و افراطي از آب زاينده‌رود است.

خاطرنشان می‌شود: در ابتداي اين ديدار، خانم دکتر ابتکار، طي گزارشي رئوس برنامه‌ها و اقدامات سازمان حفاظت محيط زيست را بيان کرد
https://tabeshekosar.ir/vdcg.393rak9zwpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما