شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۴۹
کد مطلب : 5330
حضرت ایت‌الله مظاهری تاکید کرد: نتیجه تندروی‌های بی‌جا و گفتار و کردار تفرقه‌افکن و تنش‌آفرین، پیدایش گروه‌های تکفیری و انحرافی نظیر القاعده و سلفیون است که امروزه خسارات عظیمی بر پیکر دنیای اسلام وارد ساخته‌اند.
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان در دیدار حجت‌الاسلام احمد واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی قم و هیأت‌ همراه ضمن ابراز خرسندی فراوان از فعالیت‌های مؤثّر علمی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، گفت: بحمدالله دفتر تبلیغات اسلامی، علاوه بر سابقه درخشان، جایگاه مطلوبی در عرصه فرهنگ داخلی و بین‌المللی دارد و جایگاه آن در مجموع حوزه علمیه، ارزشمند و با اهمیت است.
وی با اشاره به حساسیت موضوع تبلیغ اسلام و تشیع، به تشریح برخی از ابعاد و لوازم مؤثّر در تبلیغ پرداخت و افزود: امروزه تبلیغ در کشورهای غربی و نیز تبلیغ در کشورها و مناطقی که اهل‌سنت در آن سکونت دارند، از حساسیت ویژه و ظرافت خاصی برخوردار است و متصدیان امر و دست‌اندرکارانِ اعزام مبلغین لازم است نسبت به حساسیت و ظرافت این موضوع واقف باشند و در اعزام مبلغین، دقت لازم را به کار گیرند.
رییس حوزه علمیه اصفهان با تأکید بر این‌که مبلغان اسلام و تشیع باید به سه سلاح علم، تقوی و عقلانیت مجهز باشند، اظهار داشت: مبلغین اعزامی به کشورهای غربی باید با بهره‌گیری از این سه سلاح، جوانانی دین‌دار و معتقد به اسلام و تشیع تربیت کنند و با به کارگیری استدلال به همراه تدبیر و عقلانیت، پاسخ سؤالات و شبهات را بدهند.
حضرت آیت‌الله مظاهری تبلیغ در مناطق سنی‌نشین را حساس‌ترین نوع تبلیغ در شرایط فعلی دانست و اظهار داشت: مبلغ مذهب حقه تشیع، باید از هرگونه تندروی پرهیز کند و مراقب باشد که سخنان یا رفتار او سبب تحریک احساسات یا اهانت به مقدسات پیروان سایر مذاهب اسلامی نشود.
وی به ضرورت اجرای روش تقیه‌مدارایی در امر تبلیغ تأکید و خاطرنشان کرد: روش ائمه‌ طاهرین(ع) در ترویج اسلام و تشیع و تبلیغ دین، تقیه‌مدارایی بوده است و مبلغان گرامی باید با پیروی از روش ایشان، ضمن ترویج دین و مذهب، اسرار تشیع را حفظ کنند.
رییس حوزه علمیه اصفهان اختلاف و تفرقه بین مسلمانان را بزرگ‌ترین خطر تهدیدکننده برای اسلام و مسلمین برشمرد و تصریح کرد: نتیجه تندروی‌های بی‌جا و گفتار و کردار تفرقه‌افکن و تنش‌آفرین، پیدایش گروه‌های تکفیری و انحرافی نظیر القاعده و سلفیون است که امروزه خسارات عظیمی بر پیکر دنیای اسلام وارد ساخته‌اند.
حضرت آیت‌الله مظاهری در این زمینه افزود: تحریک احساسات پیروان سایر مذاهب و اهانت به مقدسات آنان، حاصلی جز قتل عام شیعیان به دست گروه‌های تکفیری ندارد و این، خسارت بزرگی برای تشیع محسوب می‌شود.
در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام احمد واعظی، رییس دفتر تبلیغات حوزه، گزارشی از عملکرد و برنامه‌های آن دفتر ارائه کرد.
https://tabeshekosar.ir/vdcc.1qpa2bq1xla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما