جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 17 May 2024
شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب : 4015
عضو خبرگان رهبری با تأکید بر این که امروز خیلی ها زیر کولر نشسته و می گویند "اگر ما در مدیریت جنگ بودیم، این قدر کشته نمی دادیم"، گفت: اگر راست می گویید، جلوی مُردن خود را بگیرید.
به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی،  در ادامه سلسله جلسات اخلاقی خود در ماه مبارک رمضان که در دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد، با بیان این که تکلیف هایی چون جهاد با دشمنان، شیوه های مختلفی دارد که باید آن ها را شناخت و بررسی کرد، ابراز داشت: همیشه در جامعه کسانی هستند که از زیر بار تکلیف جهاد، شانه خالی کرده و بیشتر تعبیر منافق به آن ها اطلاق شده است؛ این افراد حتی دیگران را که در صدد انجام تکلیف الهی هستند نیز دچار تردید می کنند.

اگر راست می گویید، جلوی مُردن خود را بگیرید

عضو خبرگان رهبری، با اشاره به آیه ای از سوره آل عمران، گفت: کسانی که می گویند اگر ما در مدیریت جنگ نقش داشتیم، این قدر کشته نمی دادیم، پاسخ محکم خدا را در قرآن مشاهده کنند؛ در سوره آل عمران تأکید شده است که اگر کسانی کمر به نابودی شما بستند و شما به میدان جنگ نروید، آن ها به طرفتان آمده و شما را نابود می کنند؛ یعنی نباید تصور کرد که اگر دشمن به میدان آمد و شما در خانه های تان بمانید، در امان هستید.

زیر کولر نشسته اند و ادعا دارند!

ایشان در ادامه سخنان خود با بیان این که هدف از آفرینش انسان این است که دائما در معرض آزمایش و امتحان باشد، ادامه داد: صرف نظر از این که چه کسی در جنگ پیروز می شود، اصل مطلب، آزمایش و امتحان ماست؛ امروزه خیلی ها زیر کولر نشسته و می گویند "اگر ما هم بودیم در جریان آزادی خرمشهر شرکت می کردیم، چون وظیفه بود"، اما موقع امتحان معلوم می شود که چه کسی اهل عمل است.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که کسانی که در جریان انجام تکالیف الهی چون جهاد با دشمنان «ان قلت» می آورند، مسئله قضا و قدر را فراموش کرده اند، خاطرنشان کرد: برخی می گویند مطرح کردن مسائلی چون قضا و قدر فایده ای ندارد، چرا که انسان را برای حرکت بی انگیزه می کند؛ در حالی که اصل اعتقاد به قضا و قدر برای این است که مغرور نشویم و بدانیم اگر پیروزی کسب کردیم مقدرات الهی بوده است و یا بر عکس اگر مالی از شما از بین رفت و یا شکست خوردید، هم ناراحت نشوید، چون مقدر بوده است و حساب و کتاب دارد.

آیت الله مصباح یزدی تأکید کردند: در جنگ با دشمنان باید از رهبری و فرماندهی جنگ، اطاعت محض داشت که در این صورت پیروزی حتمی است؛ البته مقابله با دشمن اراده قوی هم می خواهد که دستیابی به این اراده قوی، احتیاج به تمرین دارد.

برکات روزه داری

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) همچنین با اشاره به برکات روزده داری، گفت: مهمترین فایده روزه تمرین اراده داشتن و دوری از چیزهای حرام در مدت زمان معین است.

آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: اراده قوی نشان می دهد که با انرژی بدنی همه کارها درست نمی شود، بلکه برای موفقیت و پیروزی در هر کاری، اراده قوی کارساز است و گاهی در تاریخ می بینیم که افرادی با انرژی کم بدنی اما با اراده های قوی به موفقیت های بزرگ رسیده اند.

ایشان در پایان با بیان این که از حکمت ها و برکات صبر، تقویت اراده است، تأکید کردند: مهمترین علت پیروزی اراده قوی و حاکم شدن بر نفس است که این امر احتیاج به تمرین دارد و بزرگترین تمرین آن نیز صبر و روزه داری است.
https://tabeshekosar.ir/vdcb.8baurhbgsiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما