پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 16 May 2024
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : 37833
حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: لازم است سازمان اوقاف جلوی موقوفه خواران بایستید و با آنها برخورد کند.
آیت‌الله  نوری همدانی: اوقاف با جدیّت جلوی موقوفه‌خواری را بگیرد
به گزارش تابش کوثر، حضرت آیت‌الله نوری همدانی در دیدار مدیرکل اوقاف استان قم اظهار داشتند: شرافت و کرامت از ویژگی‌‌های انسانی هستند و همین امور، مسئولیت سنگینی بر دوش بشر قرار داده‌اند.
 
ایشان افزودند: مسؤولیت در سه قسم خلاصه می‌شود، نخست مسؤولیت فردی است، زیرا هر انسانی که به دنیا قدم می‌گذارد خام و ناپخته است و دنیادار تعلیم است.
 
این مرجع تقلید با بیان اینکه استعدادهای فراوانی در وجود انسان‌ها به ودیعه گذاشته شده است خاطرنشان کردند: انسان جایگاه بسیار بلند و خاصی در جهان آفرینش دارد و البته  در برابر این جایگاه مسؤولیت‌های فراوانی برای او است.
 
معظم له ادامه دادند: هر کس باید در این دنیا در راستای خودسازی گام بردارد البته این مسئله اصولی دارد که نخستین گام آن مجهز شدن به علم و معرفت است.
 
حضرت آیت‌الله نوری همدانی گفتند: انسان‌های بی سواد، جاهل و بی‌معرفت هرگز نمی‌توانند در راه پیشرفت گام بردارند و اول باید به علم و معرفت توجه داشت.
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم اصل دوم خودسازی را عقل دانستند و گفتند: رهبر انقلاب از عقل به عنوان بصیرت تعبیر می‌کنند؛ تشخیص حق از باطل در این محدوده می‌گنجد، ممکن است انسانی از نظر علم در سطح بالایی باشد، ولی از لحاظ بصیرت در جایگاه پایینی قرار گرفته باشد.
 
معظم له با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص)، علم، عقل، ایمان، تقوا و تعهد را جزو مسوولیت‌های فردی انسان عنوان کرده و افزودند: دومین مسؤولیت انسان در حوزه اجتماعی است؛ اسلام دینی اجتماعی است و تلاش دارد که تمام موازین به صورت اجتماعی عمل شود.
 
این مرجع تقلید با اشاره به تاکیدات اسلام بر توجه به اجتماع خاطرنشان کردند: در دنیای امروز توسط مستکبرین و دشمنان صف بندی شدیدی در مقابل راستی و درستی و اسلام و مستضعفین وجود دارد؛ پس در این شرایط مسلمان وظیفه دارد نسبت به اوضاع اطراف و اجتماع آگاه باشد.
 
حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه شرایط روز توسط مبلغین باید برای مردم مطرح شود گفتند: مردم باید بدانند که در دنیا چه خبر است و رویکردهای دشمنان و دوستان را بدانند.
 
معظم له با اشاره به اینکه در گذشته برخی تنها مرثیه می‌خواندند گفت: باید ریشه این مرثیه و مصائبی که بر اهل بیت وارد شده به مردم عنوان شود و دلایل دشمنی‌های یزید و دشمنان امام حسین(ع) مطرح شود.
 
این مرجع تقلید با اشاره به شعارنویسی‌هایی که بر روی خودروها انجام می‌شود بیان داشتند: به جای برخی شعارها باید شعارهای حماسی همچون هیهات منا الذله مطرح شود و مردم را نسبت پیام عاشورا آگاه کنیم.
 
ایشان  با اشاره به مشکلات جوانان در جامعه امروز تصریح کردند: جوانان نیاز به شغل و ازدواج دارند و در تبلیغ دین نیز به همین مسائل باید توجه شود.
 
حضرت آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه کسانی که توفیق خدمت به موقوفات را دارند باید به فکر ایجاد کار و رفاه و مسکن برای جوانان باشند، افزودند: امروز کمتر شاهد حضور جوانان در مساجد هستیم و بسیاری از مساجد خالی است و باید به این مسائل توجه شود.
 
معظم له با تاکید بر اینکه کار اوقاف بسیار وسیع است و برای حل مشکلات جامعه باید مجهز باشد، افزودند: امروز در بسیاری از نقاط کشور نیازمند حضور فقها هستیم و اگر در این بخش سرمایه گذاری نشود در آینده با مشکل روبه‌رو خواهیم شد.
 
این مرجع تقلید با بیان اینکه امروز وظیفه سنگین‌تری برای تبلیغ دین وجود دارد، با ابراز نگرانی از اظهار نظر برخی در خصوص ارتباط با امام زمان گفتند: امروز وظیفه داریم با این گونه مسائل مقابله کنیم؛ انقلاب ما انقلاب روحانیت است و باید نسبت به مسائل داخل و خارج کشور حساس باشیم.
 
ایشان  با اشاره به مشکلات موجود در کشورهای اسلامی تصریح کردند: در یمن چند هفته است که حتی نمی‌گذارند نماز جمعه اقامه شود و باید جلوی این ظلم‌ها به مردم در کشورهای اسلامی گرفته شود.
 
حضرت آیت‌الله نوری همدانی سومین مسؤولیت انسان را شخصی عنوان کرد و افزودند: هر شخصی به مناسبت سمتی که پذیرفته وظیفه سنگینی بر دوش دارد.
 
معظم له  در پایان سخنان خود تصریح کردند: جلوی موقوفه خواران به شدت بایستید و با آنها برخورد و با دقت موقوفات را در جای خود مصرف کنید.
 313/م حوزه
 
https://tabeshekosar.ir/vdcdsj0s.yt05s6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما