پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 16 May 2024
پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : 35994
آیت‌الله حسین نوری همدانی گفت: دوره امامت حضرت علی (ع) سمبل حکومت توحیدی و الهی برای همه اعصار و قرون مختلف محسوب می‌شود.
حضرت علی (ع) سمبل حکومت توحیدی و الهی برای بشریت است
 به گزارش تابش کوثر، این مرجع تقلید عصر روز چهارشنبه (24 شهریور) در دیدار تولیت و تعدادی از مسئولان مسجد مقدس جمکران افزود: دشمنان همیشه سعی کردند که چهره حقیقی اسلام را به شکل نامناسب ارایه دهند؛ پیامبر اکرم(ص) امام علی(ع) را به عنوان استوانه دین و وزیر و جانشین خود معرفی کردند، ولی دشمنان سعی کردند که این خلافت به امام علی(ع) نرسد.
 
وی افزود: روز غدیر یک روز نیست، بلکه ماهیت دین است؛ امام علی(ع) سمبل یک حکومت دینی است؛ ایشان از نظر زهد و عبادت و اخلاق و سیاست مداری و... نمونه کامل هستند.
 
این مرجع تقلید بیان کرد: امروز باید در مقابل تکفیریونی که در مقابل ولایت جبهه‌گیری کرده‌اند بایستیم؛ در جمکران باید کرسی علمی و ترویجی درباره شناخت ماهیت و شخصیت امام علی(ع) در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی و مباحث توحیدی ایشان تشکیل شود.
 
وی گفت: امروزه جمکران جایگاه بسیار خوبی برای انتقال معارف دین دارد که باید در جهت رشد و ترویج فرهنگ دین از این ظرفیت استفاده کرد؛ یکی از علائم ظهور، مساله فتنه در سراسر شام است که بیش از هزار سال پیش این خبر به ما رسیده است.
 
آیت‌الله نوری همدانی بیان کرد: خوشبختانه امروزه رزمندگان اسلام و مدافعان حرم در مقابل این فتنه قد علم کرده‎اند، ولی باید این اخبار به مردم گفته شود تا بدانند که شیعه چه ظرفیت عالی از علم و فرهنگ و فلسفه و مبانی الهی در خود دارد.
 
وی گفت: دنیای استکبار نمی‎خواهد که فرهنگ شیعه در دنیا به خوبی شناسانده شود و به همین ترتیب امروز غربیان نیز از آثار اهل سنت به شناخت شیعیان می‎پردازند.
313/م ایسنا
https://tabeshekosar.ir/vdcjxhet.uqeihzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما