جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 17 May 2024
شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۲۵
کد مطلب : 3344
آیت‌الله مصباح با تبیین ملاک‌های رییس جمهور آینده:

فردی که هر جا دستش رسیده از بیت‌المال سوء استفاده کرده قابل اعتماد نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، ویژگی های رییس جمهور آینده را بیان کرد.
وی با بیان این‌که بزرگ‌ترین خطری که ما را تهدید می‌کند توطئه‌های نرم آمریکا است، گفت: در چنین شرایطی ما باید ببینیم چه کسی در برابر توطئه‌ها فراست دارد تا آنها را کشف و حل کند.
وی با تأکید بر این‌که آمریکا با برنامه ریزی‌های خود بسیاری از افراد زیرک را نیز به دام انداخته است، ابراز کرد: تجربه‌های فراوانی در این مورد وجود دارد که آنها با نقشه‌های خود افرادی را که انسان فکرش را نمی‌کرد فریفته‌اند.
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) یکی از ملاک‌های رییس جمهور آینده را دلسوزی در راه دین و ارزش‌های اسلامی دانست و اظهار کرد: رییس جمهور آینده افزون بر دلسوزی برای دین و فراست باید کارآیی داشته باشد و اگر در چنین شرایطی دو نفر مساوی بودند هر کدام کارآیی بیشتری دارد مقبول‌تر است.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری مبارزه با مفاسد اقتصادی را از دیگر ملاک‌های رییس جمهور آینده ذکر کرد و گفت:‌ کسی که نمی‌تواند با مفاسد مبارزه کند و هر جا دستش رسیده از بیت‌المال سوء استفاده کرده قابل اعتماد نیست، آیا به چنین افرادی صرف وحدت می‌شود رأی داد؟
افرادی از اسلام اصولگرایی سؤ استفاده کرده تا بتوانند آرای متدینان را به دست آورند
بر اساس گزارش رسا، آیت‌الله مصباح یزدی با انتقاد از کسانی که از اسم اصولگرایی سوء استفاده کرده تا آرای مردم متدین را به دست آوردند، افزود: این همه مفاسد اقتصادی در جامعه است و مرد می‌خواهد تا با آنها مبارزه کند اما کسی که خود مبتلای به این فسادها است چگونه می تواند با ‌آنها مبارزه کند.
وی حفظ اسلام را از اولویت‌های رییس جمهور آینده عنوان کرد و گفت: باید ببینیم کدام فرد درد دین دارد، هیچ زمانی مانند امروز اسلام دشمن نداشته و این همه وسیله برای تبلیغ علیه اسلام وجود نداشته است.
آیت‌الله مصباح یزدی با تأکید بر این‌که ولایت فقیه امتیاز ایران در برابر حکومت‌های دیگر است، ولایت مداری و پایبندی به رهنمودهای ولی فقیه را از ملاک‌های مهم رییس جمهور آینده دانست و ابراز کرد: ولایت فقیه عامل حفظ اسلام است؛ اگر ولایت فقیه نداشته باشیم اسلام در کشور وجود نخواهد داشت و خیلی هنر کنیم همچون مصر، افغانستان و عراق می‌شویم.
رییس جمهور باید التزام عملی به ولایت فقیه داشته باشد نه در حد شعار و حرف
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این‌که رییس جمهور آینده باید التزام عملی به ولایت فقیه داشته باشد نه در حرف و شعار، ‌گفت: در طول این سی و چند سال اگر در مواقع حساس تصمیمات قاطع رهبر معظم انقلاب نبود جامعه ما با خطرات جدی و جبران ناپذیری مواجه می‌شد.
آیت‌الله مصباح یزدی ابراز کرد: فردی که مقدس است و نماز شب می‌خواند اما کارآیی لازم را ندارد و یا انسان ساده لوحی است به درد اداره مملکت نمی‌خورد
https://tabeshekosar.ir/vdcf.jdmiw6dmjgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما