جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 17 May 2024
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : 3224
آیت‌الله مصباح یزدی خلوص نیت را سبب ماندگاری اعمال دانست و گفت: درسی که از شهید مطهری می‌توان گرفت درس اخلاص در عمل است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در مراسم آیین گرامیداشت تجلیل از مقام استاد که در مؤسسه امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان این‌که نعمت ولایت اهل بیت(ع) و ارادت به حضرت زهرا(س) نعمت بسیار بزرگی است، گفت: انسان گاهی از نعمت‌های الهی غافل است و تا آن را از دست ندهد قدر آن را نمی‌داند.
وی با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم، ابراز کرد: بهترین چیزی که ان شهید بزرگوار را خوشحال می‌کند این است که ما از زندگی بزرگان دینی بهره گرفته در مسیر آنها گام برداریم.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که کار معلم خدمت به دیگران است، اظهار کرد: زمانی معلم از شاگرد خود راضی می‌شود که شاگرد حامل علوم استاد باشد.
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به این‌که امام خمینی(ره) شاگردان فراوانی داشت، افزود: امام از میان همه شاگردان خود ارادت ویژه‌ای به شهید مطهری داشت و وی را حاصل عمر خود نامید.
آیت‌الله مصباح یزدی ادامه داد: امروز که نمی‌توان از شخصیت بارز شهید مطهری استفاده کرد بهترین راه بهره‌ بردن از آن شهید بزرگوار خواندن کتاب‌ها و در پیش گرفتن راه وی است.
وی در ادامه با اشاره به ابعاد مختلف شخصیتی شهید مطهری، گفت: شهید مطهری دارای ویژگی‌های مثبت فراوانی بود و انسان باید ببیند که چگونه می تواند از این ویژگی‌ها بهره ببرد.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شهید مطهری در راه تحصیل علم و دانش تعطیلی نداشت و برای ارتقای سطح علمی و فرهنگی جامعه از هیچ کوششی دریغ نکرد.
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این‌که شهید مطهری برای وقت ارزش فراوانی قائل بود طلبه‌ها را به استفاده از فرصت‌ها توصیه کرد و ابراز داشت: شهید مطهری باهمه مشغله‌های خود ساعاتی را به دانشجویان و اساتید و ساعاتی را به طلاب و اساتید در تهران اختصاص می‌داد و پنج شنبه و جمعه نیز جلسه‌ای را برای طلاب حوزه علمیه قم برگزار می‌کرد.
آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به ارادت و احساس دین شهید مطهری به حوزه علمیه قم، گفت: آن شهید بزرگوار نکات دقیق علمی که به آنها رسیده بود را بیشتر در حوزه مطرح می‌کرد و زمینه اثر آن را در حوزه بیشتر می‌دید.
وی بعد معنوی و سیر و سلوک اخلاقی شهید مطهری را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: شهید مطهری با آن همه مشغله‌های سیاسی و اجتماعی هیچ‌گاه خود را از مسائل عرفانی و تعالی روح دور نکرد.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شهید مطهری هر جا شخصیت برجسته‌ علمی و اخلاقی مشاهده می‌کرد از آنها بهره اخلاقی می‌برد.
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تأکید کرد: انسان در هر رشته‌ای که فعالیت می‌کند باید برای خودسازی تلاش کند و یکی از ارکان خودسازی جهاد در راه خدا است.
وی با اشاره به جهات مختلف جهاد، اظهار کرد: گاهی جهاد نظامی، گاهی اقتصادی و گاهی علمی است که همه جهات جهاد شامل حال شهید مطهری می شود.
آیت‌الله مصباح یزدی با تأکید بر این که انسان نباید کالای علم را به ارزانی بفروشد، گفت:‌ علم در میان نعمت‌های الهی از جایگاه ویژه‌ای برحوردار است و با هر چیزی قابل مقایسه نیست؛ علم جوهر وجود روح را شکل می دهد و خدا انتقال آن به بندگان را در راه‌های ویژه‌ای قرار داده است.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که خداوند برخی از بندگان را راه رساندن علوم به بندگان دیگر قرار داده است، ابراز کرد: طلاب علوم دینی باید قدر خود را بدانند و از این فیضی که خداوند برای آنها قرار داده است در راه تعلیم و تربیت بندگان استفاده کنند.
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) نعمت معلمی را از نعمت‌های بزرگ الهی خواند و گفت: نباید این نعمت بزرگ را در راه اغراض مادی صرف کرد و باید از آن برای قرار دادن انسان‌ها در مسیر اطاعت و بندگی استفاده کرد.
آیت‌الله مصباح یزدی خلوص نیت را سبب ماندگاری اعمال دانست و اظهار کرد: درسی که از شهید مطهری می‌توان گرفت درس اخلاص در عمل است و همه باید اخلاص را در زندگی خود دخیل کنند.
https://tabeshekosar.ir/vdcc.iq1a2bqi0la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما