پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 16 May 2024
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب : 32004
آیت الله نوری همدانی گفتند:اقتصاد اسلامی این است که پول‌ها به جای ماندن در بانک‌ها، در راه اقتصاد و صنعت و تجارت به حرکت بیافتد.
آیت ‌الله  نوری همدانی: پول‌های معطل مانده بانک‌ها صرف اقتصاد و صنعت شود

به گزارش تابش کوثر، حضرت آیت‌الله نوری همدانی  در دیدار شرکت کنندگان در سومین دوره ائمه جماعات شرکت کننده در دوره سفیران آسمانی در قم گفتند: اقتصاد اسلامی این است که پول‌ها به جای ماندن در بانک‌ها، در راه اقتصاد و صنعت و تجارت به حرکت بیافتد، اسلام دارای معارف فرهنگی و معارف حکومتی است،اگر شما در همه موضوعات معارف اسلامی متخصص باشید، در کار خود موفق خواهید بود. ایشان افزودند:البته برخورد مهربانانه و متواضعانه و کریمه با مردم نیز امر لازمی است، زیرا رکن دوم انقلاب بعد از اسلام، مردم هستند.

این مرجع تقلیدبا بیان این که سومین رکن انقلاب نیز ولایت فقیه است و با این سه رکن، انقلاب اسلامی پیروز شد و به حیات خود ادامه می‌دهد بیان داشتند: مردم سلاح این انقلاب هستند و ما به سبب حضور مردم، نیازی به سلاح هسته‌ای نداریم.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود طلبه بودن را افتخار دانستند و گفتند:انسان تا به شغل خود عشق و علاقه نداشته باشد، در آن موفق نخواهد بود، شغل طلبگی، عالی‌ترین و پر برکت‌ترین شغل‌ها است که به لطف خداوند متعال برای ما فراهم شده است و چه شغل دیگری را می‌توان یافت که در آن سرباز امام زمان(عج) باشیم.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره ناکید کرده اند،شغل طلبگی برای من از همه شغل‌ها بالاتر است و این برای ما درسی است که قدر این شغل را بدانیم.

ایشان خاطرنشان کردند: دنیای امروز با مشکلات فراوانی روبه‌رو است و تنها کشورهای اسلامی نیستند که مشکل دارند، بلکه کشورهای غیر اسلامی نیز گرفتار هستند. بنابراین تا کسی در مکتب اهل بیت(ع) تخصص و مهارت نداشته باشد، نمی‌تواند در جامعه اثرگذار باشد و امام راحل چون یک فقیه بودند و بعد سیاستمدار، مجاهد، انقلابی و تاثیرگذار شدندو به ندای مردم جهان پاسخ گفتند.س/110
منبع: حوزه
https://tabeshekosar.ir/vdci5uap.t1aru2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما