جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 17 May 2024
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : 30086
حضرت آیت الله سبحانی گفتند:اگر بخواهیم به هر بهانه ای حوزه را تعطیل کنیم، با این درس، به جایی نمی رسیم .
انتقادآیت الله سبحانی از تعطیلی زود هنگام برخی مدارس علمیه
به گزارش تابش کوثر ، حضرت آیت الله سبحانی امروز در پایان آخرین درس فقه اصول خود در سال ۹۴ که در مسجد اعظم برگزار شد،با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص)  اظهارداشتند: انسان در زندگی، فرصت هایی به دست می آورد که همچون نسیم است.
 
ایشان افزودند: اگر کسی این فرصت های نیک را از دست بدهد مغبون می شود و حضرت پیامبر(ص) ما را به قدرشناسی این فرصت ها دعوت کرده اند.
 
این مرجع تقلید بیان کردند: نماز شب، زیارت امام حسین(ع)، دستگیری از فقرا و... به نوعی همان نسیم خوش است؛ از جمله این نسیم های خوش و نعمت های گرانبها برای طلاب، درس خواندن است.
 
ایشان اظهارکردند: هزینه های بسیاری در حوزه های علمیه انجام می شود که همه برای آن است که طلاب بیشتر درس بخوانند؛ همه این هزینه ها از  به خاطر این است که درس برای طلاب، به عنوان مهمترین مساله مطرح باشد و مابقی فعالیت ها، در اولویت بعدی قرار بگیرد.
 
حضرت آیت الله سبحانی با ابراز تاسف از تعطیلی برخی از مدارس از هفته گذشته به بهانه عید نوروز گفتند: حفظ علم، در واقع حفظ کیان شیعه است؛ در زمان پهلوی، آیت الله العظمی گلپایگانی در مسجد اعظم درس را در روز عید آغاز کردند و با این شرایط حوزه را حفظ کردند؛  اگر بخواهیم با هر بهانه ای حوزه را تعطیل کنیم با این درس، به جایی نمی رسیم
 
ایشان در پایان افزودند: درس ما هفته آینده تعطیل است و روز هفتم فروردین، این بحث در مسجد اعظم برقرار خواهد بود.
منبع:خبرگزاری حوزه
 
 
https://tabeshekosar.ir/vdcg3z9w.ak9z74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما