جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 17 May 2024
پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : 28315
حضرت آیت الله سبحانی گفتند: بسیج یادگار امام راحل است و باید در تقویت و تربیت آن کوشا باشیم و عدالت محوری را در دستور کار خود قرار دهیم؛ چرا که حتی یک نفر نیز در این شرائط حساس می تواند تاثیر گذار باشد.
به گزارش خبرگزاری «حوزه»حضرت آیت الله سبحانی،  امروز در پنجمین اجلاسیه بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم که در موسسه امام صادق(ع)برگزار شد،  ضمن خیر مقدم به اساتید نخبه بسیجی به خانه امام صادق(ع)،  با بیان این که دو نوع مصلح در جهان داریم گفتند: گروه اول انسان های وارسته  ای هستندکه می خواهند جامعه را اصلاح کنند؛ این افراد برای اصلاح جامعه بشری  برنامه و مسؤلیت وجدانی دارند.
 
معظم له بیان داشتند:  گروه  دیگر مصلحان آسمانی هستند و از سوی خدا آمده اند؛ پیامبر اسلام (ص) 23 سال در مکه و مدینه پیام رسانی و تبلیغ دین کردند.
 
حضرت آیت الله  سبحانی گفتند: دین یک برنامه قابل اکراه نیست و  انبیاء عظام، نیامده اند کسی را برای پذیرش دین  مجبورکنند؛  ولی  باید موانع را برای پذیرش دین  از بین ببرند تا برنامه اجرا شود، تمام غزوات پیامبر(ص) برای کسب محیط آزاد بود، چون دشمنان اجازه تبلیغ نمی دادند باید این موانع برداشته می شد.
 
 این مرجع تقلید اظهار داشتند: انبیاء مسؤلیت دارند تا جامعه را از آلودگی ها  پاک کنند و این امر الزامی بود؛  مسئله جنگ برای کسب آزدی است و  این مسئله اکراه برای قلب است، باید موانع از بین  می رفت  تا پیامبر(ص) بتواند جامعه را بسازند.
 
معظم له در ادامه به معنای بسیج  و وظایف بسیجی اشاره کردند و بیان داشتند: بسیجی کسی است که  بعد از این که آزادی مهیا شد،  بتوانند جامعه را از نظر معرفتی درست کند؛ اساتید بسیجی در یک  دست صلاح در دست دیگر قرآن دارند و قرآن برای بیان عقاید الهی است.
 
 ایشان افزودند: اساتید، باید بسیجیان را با فرهنگ قرآن آشنا کنند و ادعیه صالحه را حفظ نمایند و از لحاظ فکری و روحی قوی باشند تا بتوانند جامعه را بسازند.
 
بسیج عدالت محوری را تقویت کند
 
حضرت آیت الله سبحانی گفتند: بسیج یادگار امام راحل است و باید در تقویت و تربیت آن کوشا باشیم و عدالت محوری را در دستور کار خود قرار دهیم؛  چرا که حتی یک نفر نیز در این شرائط حساس می تواند تاثیر گذار باشد.
 
این مرجع تقلید ابراز داشتند: پیامبر اکرم (ص) زمانی که می خواهند برای جهاد کسی را بفرستند با نام خدا شروع می کردند، اگر  در شروع کارهای بسیج،  نام خدا باشد این فرد بسیجی حدود را رعایت می کند.
 
معظم له افزودند: معنای « وَأَعِدُّواْ » برای جامعه معجزه است چرا که ؛ ملت ناتوان همیشه محکوم است ،در سال 1320 ایران در ظرف یک شبانه روز اشغال شد، چون روحیه جهادی نبود، مقابله با دشمن  یک وظیفه بود که انجام بدهیم، ولی روحیه مقاومت وجود نداشت.
 
این مرجع تقلید در پایان عنوان کردند: اسلام، تکیه بر خدا و دعا داشتن است که می تواند روحیه بدهد این عامل اگر باشد می تواند خیلی از مشکلات را برطر ف کند ؛ بنابراین مهمترین وظیفه  اساتید بیان فرهنگ قرآن و تقویت است.
https://tabeshekosar.ir/vdciwpar.t1avz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما