سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 30 Apr 2024
دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : 27164
حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که بسیجی بودن به نام و گفتار نیست، گفت: اگر افراد بسیجی بر طبق فرمان رهبر معظم انقلاب و بزرگان دین عمل کنند خود این عمل مردم را جذب خواهد کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم امروز در دیدار جمعی از بسیجیان استان قم به مناسبت هقته بسیج با اشاره به آیه ۸ سوره مائده بیان داشت: هرگونه حرکتی که با تبعیت از امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در انقلاب اسلامی صورت می گیرد به دلیل این آیه است.
وی ادامه داد: این آیه شریفه بیان می کند که تمامی حرکات باید برای خداوند باشد و قوام در این آیه کنایه از آمادگی جهت انجام دادن تمام حرکات برای خداوند است و جمع آمدن قوام دلالت بر این دارد که اجتماع نیز مانند بسیج باید بر پایه خداوند باشد.
این استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به عبارت «شُهَدَاء بِالْقِسْطِ» در این آیه تأکید کرد: جمعی که به نام خداوند برخاسته است باید مراقبت کند از قسط و عدالت خارج نشود و دچار غرور نگردد؛ در جامعه دیده می شود گاهی به دلیل دوستی، فامیلی و هم گروهی کارهایی خلاف عدالت صورت می گیرد.
وی با بیان این که در صدر اسلام مسلمانان با عمل نیک دیگران را به اسلام دعوت می کرده اند، خاطرنشان کرد: اگر افراد بسیجی بر طبق فرمان رهبر معظم انقلاب و بزرگان دین عمل کنند خود این عمل مردم را جذب خواهد کرد؛ بسیجی به نام و گفتار نیست بلکه عمل و رفتار نیز باید بر اساس بسیج و رهبر معظم انقلاب باشد.
حضرت آیت الله علوی گرگانی عنوان کرد: ۱۲۴ هزار پیامبر آمده اند تا انسان را با تقوا آشنا سازند، در قرآن کریم نیز بیش از هشتار مرتبه دعوت به تقوا آمده است و تقوا به معنای در مسیر حق بودن و از مسیر حق جدا نشدن است؛ بدانید که تمام رفتارهای شما زیر نظر ذره بین خداوند است و اگر کار خلافی انجام دهید ثبت خواهد شد

https://tabeshekosar.ir/vdcjxve8.uqeamzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما