شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
جمعه ۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۲
کد مطلب : 25967
یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه حادثه دردناک منا جهان اسلام را غرق در عزا ساخت، تأکید کرد: هیئتی مدیر و مدبر و با تجربه کافی برای اداره حرمین شریفین معین شود.
هیئتی مدیر و مدبر برای اداره حرمین شریفین معین شود
به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در پی کشته و مجروح شدن حجاج در منا پیام تسلیتی صادر کرد که بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حادثه دردناک منا جهان اسلام را غرق در عزا ساخت، فاجعه‌ای که منجر به از دست رفتن و مجروح شدن جمع زیادی از مسلمانان همه کشور‌ها و کشور عزیزمان شد.

چشم‌ها در فراغ خونبار و قلب‌ها در آتش این مصیبت عظما سوزان است.

اینجانب به تمام مسلمین جهان و به ویژه خانواده‌هایی که عزیزان خود را از دست داده‌اند صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم. امیدوارم روح پاک آن‌ها در جوار رحمت الهی با ارواح شهدای کربلا محشور گردد و خداوند به بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مرحمت کنند و آن‌ها را ذخیره یوم المعاد قرار دهد.

این فاجعه عظیم ایجاب می‌کند که علمای اسلام از یک سو و سیاستمداران از سوی دیگر در اسرع وقت جلساتی تشکیل دهند و برای اداره حرمین شریفین فکری کنند.

کسانی که اکنون مسئول هستند عملا ثابت کردند توانایی این کار را ندارند و امکان تکرار این فاجعه در سال‌های دیگر مراسم حج را بصورت یک عبادت وحشتناک درآورد و به قداست حج ضربه شدیدی وارد می‌کند تا افکار عمومی در جهان اسلام آماده است در این باره فکری کنند.

هیأتی مدیر و مدبر و با تجربه کافی برای اداره حرمین شریفین معین گردد و مانعی ندارد سعودی‌ها هم جزو این هیأت باشند. به یقین اگر در این امر کوتاهی شود مسئولیت حوادثی که امکان دارد خدایی ناکرده تکرار شود بر گردن همگان خواهد بود.
https://tabeshekosar.ir/vdciy3ar.t1awq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما