شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب : 2479
آیت الله سبحانی اظهار کرد: حجت الاسلام و المسلمین ابوالحسنی از جمله افرادی بود که علم و قلم داشت. البته قلم وی قلمی محتوایی و رسا بود که با آن دانش خود را در اختیار مردم قرار می‌داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سبحانی در اولین سالگرد ارتحال حجت الاسلام والمسلمین علی ابوالحسنی «منذر» در نشست بیداری بصیر که بعد از ظهر امروز در سالن علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد و از طریق ویدیو کلیپ سخنان وی پخش شد، بیان داشت: در حقیقت تشکیل این گونه مراسم‌ها و تحلیل شخصیت مرحوم ابوالحسنی کار شایسته‌ای است زیرا قرآن به اهل قلم توجه خاصی دارد.
وی تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن مجید به قلم سوگند خورده است، در این راستا کسانی که اهل قلم هستند باید محتوای مطالب خود را ارائه دهند.
آیت الله سبحانی گفت: از پیامبر اسلام(ص) حدیثی نقل شده است که سه چیز پرده حجاب را کنار می‌کشد و شخص را به ملکوت می‌برد نخست صدای قلم عالم و دانشمند است که به خلق خدا خدمت می‌کند زیرا صدای قلم برای خدای احد و واحد صدایی دوست داشتنی محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: حجت الاسلام و المسلمین ابوالحسنی از جمله افرادی بود که قلم قوی داشت و خود صاحب علم و قلم بود البته قلم وی قلمی محتوایی و رسا بود که دانش خود را با آن در اختیار مردم قرار می‌داد.
آیت الله سبحانی در خصوص زندگی مرحوم حجت الاسلام و المسلمین ابوالحسنی اظهار داشت: وی تمام زندگی خود را صرف نگارش کتب و علم آموزی کرد و در طول زندگی خود به شبهات پاسخ می‌داد که این مطلب جای تقدیر دارد.
وی گفت: آن مرحوم کتابی درباره فردوسی نگاشته است که در آن به شبهاتی که به فردوسی نسبت داده‌اند پاسخ داده است زیرا مرحوم حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسنی یک عالم شیعی است و پاسخ به شبهات را وظیفه خود می‌دانست.
آیت الله سبحانی در خصوص عقاید حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسنی گفت: وی غیرت زیادی بر مذهب تشیع و اسلام داشت زیرا عالمی وجود ندارد که نسبت به دین خود حساسیت نداشته نباشد و این حساسیت برگرفته از علم و عقیده وی بود.
وی افزود: علاوه بر مسائل گفته شده او آدمی متواضع و در زنگی خود هیچ گونه ادعایی نداشت و تمام تلاش خود را صرف تقریر اسلام می‌کرد. همچنین وی در رد شبهات تسلط کافی داشت.
آیت الله سبحانی در پایان سخنان خود تاکید داشت: امیدوارم شما عزیزان، آثار و یادداشت‌ها و مطالب وی را جمع آوری کرده و به صورت کتاب چاپ کنید.
https://tabeshekosar.ir/vdcd.50x2yt0ona26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما