يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 19 May 2024
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : 2166
حضرت آیت الله سبحانی، بر آموزش و پژوهش دانش کلام، تربیت اساتید کلام اسلامی و نقد عقائد وهابیت تاکید کردند.
به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید، در دیدار مسئولان موسسه علمی- فرهنگی دارالحدیث با ابراز خرسندی از تلاش های آیت الله ری شهری در راه اندازی پژوهشکده کلام اهل بیت(ع)، گفتند: آموزش و تحقیق در دانش کلام اسلامی امری مهم و ضروری است و راه اندازی پژوهشکده کلام اهل بیت(ع) برای احیا علم کلام کار شایسته ای است.

معظم له با بیان این که ایراد شبهه و پاسخ دادن به آن موجب پویایی و پیشرفت دانش کلام اسلامی خواهد شد، تاکید کردند: پرداختن به مباحث کلامی رایج و پاسخ گویی به شبهات علیه شیعه و نقد عقائد وهابیت از مهم ترین اولویت های کاری پژوهشکده کلام اهل بیت(ع) به شمار می آید؛ البته دانشمندان بزرگی مانند شیخ مفید نیز چنین کاری را مد نظر داشتند.

ایشان، امضای قرارداد مبادله استاد و پژوهشگر با مراکز علمی دنیا و تربیت اساتید علم کلام شیعی و اعزام آنان به کشورهای جهان را از دیگر وظایف پژوهشکده کلام اهل بیت(ع) برشمردند.

حضرت آیت الله سبحانی همچنین با اشاره به ضرورت استفاده از اساتید قوی در زمینه اعتقادات اسلامی برای آموزش و پژوهش دانش کلام، تصریح کردند: تحکیم و تقویت عقائد اسلامی اساتید و پژوهشگران پیش از ورود به مباحث جدید کلامی و پژوهش در کلام سایر ادیان، امری لازم است.

در ابتدای دیدار، حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی سبحانی، رییس پژوهشکده کلام اهل بیت(ع)، به وضعیت آموزش رشته کلام در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه قرآن و حدیث اشاره ای کرد و گزارشی از روند شکل گیری و تأسیس پژوهشکده کلام اهل بیت(ع) و راه اندازی گروه های پژوهشی مطالعات موضوعی، روش شناسی، مطالعات تطبیقی و تاریخ کلام و نیز تحقیقات انجام شده در این بخش ارائه کرد و به تبیین برنامه های آینده پژوهشکده پرداخت.
https://tabeshekosar.ir/vdcg.39xrak9q3pr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما