شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۳۶
کد مطلب : 2163
مراسم نکوداشت شخصیت قرآنی حضرت آیت‌الله سبحانی همزمان با اختتامیه هجدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جامعةالمصطفی العالمیه با هدف تکریم شخصیت‌های قرآنی و تفسیری، شامگاه دوشنبه نهم بهمن‌ماه و همزمان با اختتامیه هجدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی، طی مراسمی باشکوه با حضور مدیران و استادان حوزوی از شخصیت قرآنی حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، تجلیل کرد.

در این مراسم باشکوه که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌(ره) قم برگزار ‌شد، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام حمید پارسانیا مسؤول کمیته روحانیون شورای عالی انقلاب فرهنگی، سیدصالح الحیدری رییس دیوان وقف شیعیان عراق و معاونان، مدیران، اساتید و طلاب ایرانی و غیرایرانی جامعةالمصطفی العالمیه حضور داشتند.

آیت‌الله حسینی بوشهری در این مراسم ضمن تجلیل از شخصیت برجسته علمی و قرآنی حضرت آیت‌الله سبحانی، با بیان اینکه این مرجع تقلید مایه افتخار جهان اسلام و همه حوزویان است، تجلیل و تکریم از این فقیه برجسته، متکلم، مفسر، رجالی و در یک جمله این شخصیت جامع المعقول و المنقول را از ویژگی‌‌های هجدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی برشمرد.

وی تجلیل از حضرت آیت‌الله سبحانی را به سبب نقش قرآنی و برجسته این شخصیت در کنار نقش‌های دیگری که دارند دانست و افزود: تفاسیر ارزشمندی که حضرت آیت‌الله سبحانی نوشته‌اند از تفسیر ترتیبی، موضوعی، آیات مشکله تا تفسیر سوره به سوره و آیه به آیه به سبب عمل به کلام نورانی امیرمؤمنان امام علی‌(ع) است که می‌فرمایند «قرآن را به نطق درآورید که قرآن هرگز سخن نمی‌گوید».

مدیر حوزه‌های علیه با بیان اینکه منبع معرفت عالمان دین قرآن است و قرآن به زیبایی شخصیتی که امشب در محضر او هستیم را به ما معرفی می‌کند، تصریح کرد: امشب از شخصیتی تجلیل و تکریم می‌کنیم که حقیقت دین و جامعه و عالم ذوالفنون است، چنین شخصیت‌هایی را داریم و گاهی سراغ دیگران می‌گیریم، دچار حجاب معاصرت هستیم و نمی‌توانیم چهره‌های برجسته خود را ببینیم.

و اما پس از سخنان آیت‌الله حسینی بوشهری در تجلیل از شخصیت برجسته علمی و قرآنی حضرت آیت‌الله سبحانی، این مفسر برجسته قرآن کریم با بیان اینکه در چنین شب عزیزی از تمام دوستانی که سخنرانی کردند و در حق اینجانب مسائلی را فرمودند صمیمانه تشکر می‌کنم، گفت: همه اینها حسن ظنی است، از خداوند می‌خواهم این حسن ظن را در حق اینجانب واقعیت بخشد.

وی از آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی رییس جامعةالمصطفی العالمیه و از تمام کسانی که این فضای روحانی را به وجود آورده‌اند تشکر کرد و اظهار داشت: این مجلس برای تقدیر از خادمان قرآنی است، کسانی که در جامعةالمصطفی بهترین مقام را از نظر خدمت به قرآن به دست آورده‌اند.

همچنین حجت‌الاسلام محمدرضا صالح، معاون فرهنگی و تربیتی جامعةالمصطفی العالمیه در سخنانی تبیین ظرفیت علمی و دستاوردهای قرآنی حوزه‌های علمیه و معرفی علمای بزرگ حوزه‌های علمیه به جهان اسلام را از دستاوردهای مهم المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی برشمرد و گفت: المپیاد قرآن و حدیث توانست پل ارتباطی بین مراکز علمی حوزوی و خیل عظیم اصحاب قرآن فراهم کند.

وی با اشاره به رقابت هزاران نفر از مشتاقان قرآن تحت لوای قرآن و عترت پیامبر گرامی اسلام‌(ص) در این المپیاد، تصریح کرد: معرفی چهره‌های ممتاز قرآنی حوزه علمیه قم به عنوان الگو و مدل تربیتی حوزه علمیه به طلاب المصطفی از برنامه‌های ویژه این المپیاد بوده است که امسال مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله سبحانی که سال‌ها با حضور گرم خود بین طلاب غیرایرانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند، تجلیل ‌‌شدند
https://tabeshekosar.ir/vdcd.90x2yt0fsa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما