يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 19 May 2024
جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۲۶
کد مطلب : 2118
حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به اهمیت و ضرورت وحدت در دوران کنونی گفت: اختلافات نباید میان مردم کشانده شود، ریشه تقریب از ایران است که امیدواریم این موضوع به ثمر برسد.
حیات مسلمانان مرهون تقریب مذاهب و حفظ وحدت است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی، عصر امروز در دیدار آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، گفت: باید توجه داشت در آیه «واعتصمو بحبل الله» کلمه حبل آمده است که در مواردی دیگر مانند نماز و روزه این مسأله نیامده است.

وی افزود: این آیه بیان‌گر آن است که امت متفرق مانند انسانی است که در چاه بیفتد، امت‌های اسلامی در صورت تفرقه در چاه افتاده‌اند و راه نجات از این تفرقه چنگ‌زدن به این حبل است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مرحوم کاشف‌الغطاء بیان کرد من گمان نمی‌کنم انسان عاقلی وجود داشته باشد که وحدت را مضر و تفرقه را مفید بداند.

وی ادامه داد: وحدت سبب حفظ نوامیس مسلمانان و خون‌های آنان می‌شود، با وجود وحدت در میان کشورها جنگ راه نمی‌افتد و ظلم را با ظلم پاسخ نمی‌دهند.

حضرت آیت‌الله سبحانی تصریح کرد: بزرگان شیعه بر وحدت تأکید کرده‌اند، آنان به مشترکات دعوت می‌کردند و اختلافات را پررنگ نمی‌کردند.

وی ابراز داشت: حیات مسلمانان قائم به تقریب است، مسلمانان باید مشترکات را بگیرند و اختلافات را برای مدارس بگذارند.

این مرجع تقلید گفت: اختلافات نباید میان مردم کشانده شود، ریشه تقریب از ایران است که امیدواریم این موضوع به ثمر برسد
https://tabeshekosar.ir/vdcd.f0x2yt0fja26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما