يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 19 May 2024
جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : 2055
حضرت آیت الله سبحانی بر ضرورت اقدامات مناسب برای جذب جوانان در مساجد تأکید کرد و گفت: با آوردن جاذبه های شرعی مشابه آنچه که در مراکز فرهنگی است می توان جوانان را جذب دین و مساجد کرد.
نخستین اقدام پیامبر اعظم(ص) در مدینه ساخت مسجد بود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید چهارشنبه شب در دیدار اعضای کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، با اشاره به اهمیت مسجد در دین اسلام، گفت: نخستین اقدام پیامبر اعظم(ص) در مدینه ساخت مسجد بود.
وی با بیان این که مسجد به ظاهر کوچک پیامبر(ص) در مدینه منشأ آثار و برکات فراوانی شد، ابراز کرد: همه اقدامات پیامبر اگرم(ص) متمرکز در مسجد بود؛ تعلیم قرآن، ملاقات با سران قبایل و تجهیز و آموزش سپاهیان همه در مسجد صورت می گرفت.
این مرجع تقلید با تأکید بر این که مسجد در زمان پیامبر اعظم(ص) به کانون عبادی، فرهنگی، سیاسی و نظامی تبدیل شده بود، اظهار کرد: در طول تاریخ اسلامی مساجد نقش اساسی در جامعه داشتند.
حضرت آیت الله سبحانی کار اساسی مساجد را پرورش افکار و عقاید صحیح ذکر کرد و گفت: همه کارهای حضرت علی(ع) نیز در مسجد کوفه انجام می شد و ایشان بخشی از مسجد را به قضاوت و رفع اختلافات مردم اختصاص داده بودند.
وی در ادامه با بیان این که مسجد دارای اهمیت ویژه ای است و با کلیسا متفاوت است، ابراز کرد: کلیسا مرکز اوراد است اما مسجد پایگاه همه اموری است که در اسلام به آنها توصیه شده است.
این مرجع تقلید بر ضرورت اقدامات مناسب برای جذب جوانان در مساجد تأکید کرد و گفت: با آوردن جاذبه های شرعی مشابه آنچه که در مراکز فرهنگی است می توان جوانان را جذب دین و مساجد کرد.
این مفسر برجسه قرآن با اشاره به آیه «وَأَنَّ الْمَسَاجِدَ لِلَّهِ فَلَا تَدْعُوا مَعَ اللَّهِ أَحَدًا» تصریح کرد: وهابیت به این آیه استناد کرده و خواندن غیر خدا را در مساجد جایز نمی دانند در حالی که این آیه می فرماید؛ غیر خدا را عبادت نکنید و شیعیان نیز غیر خدا را عبادت نکرده بلکه ائمه معصومان(ع) را مستجاب الدعوه می دانند و این بزرگواران را واسطه قرار می دهند
https://tabeshekosar.ir/vdcd.k0x2yt0zka26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما