يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 19 May 2024
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : 1967
حضرت آیت‌الله سبحانی وهابیت و ترویج کلیساهای خانگی را از خطرات و تهدیدهای پیش روی مسلمانان ذکر کرد و گفت: وهابیت برخلاف کلیساها به دنبال افراد با ایمان و متدین هستند تا آنها را از مسیر اصلی دین، منحرف کنند.
هشدار آیت‌الله سبحانی نسبت به خطر وهابیت و ترویج کلیساهای خانگی
  به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید یک شنبه شب در دیدار امام جمعه ارومیه، استاندار و برخی از مسؤولان استان آذربایجان غربی، بر ضرورت بهره‌گیری مسلمانان از رهنمودهای قرآن کریم تأکید کرد و گفت: قرآن کتاب درس آموز به بندگان است و همه باید از این کتاب الهی برای بهتر زندگی کردن استفاده کنند.
 
وی با بیان این‌که قبل از انقلاب اسلامی رژیم طاغوت بر متدینان جامعه سخت‌ می‌گرفت، ابراز کرد: رژیم ستمشاهی از هر تلاشی برای تضعیف دین و مؤمنان فرو گذار نمی‌کرد تا این‌که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و امور جامعه به دست افراد صالح و با ایمان افتاد.
 
این مرجع تقلید با تأکید بر این‌که امور اقتصادی، فرهنگی و سیاسی باید بر مبنای دین مقدس اسلام برنامه ریزی شود، اظهار کرد: افراد با ایمان و لایق به نظام اسلامی خدمت و خلأ گذشته را با اقدامات مناسب خود جبران کردند.
 
حضرت آیت‌الله سبحانی در ادامه بر ضرورت مبارزه با جنگ نرم دشمنان تأکید کرد و آن را از خطرات پیش روی نظام اسلامی دانست و گفت: امروز هجمه به اعتقادات دینی از مهم‌ترین عوامل تهدید کننده مسلمانان است که از سوی استکبار جهانی پایه ریزی می‌شود.
 
وی با اشاره به خطر گسترش کلیساهای خانگی، ابراز کرد: دشمنان از طریق این کلیساها به دنبال جذب و انحراف جوانان هستند و می‌خواهند آنها را از دین و عقاید صحیح دور کنند.
 
این مرجع تقلید، وهابیت را یکی دیگر از خطرات پیش روی جامعه اسلامی خواند و اظهار کرد: وهابیت از سوی عربستان سعودی و قطر تأمین مالی می‌شوند؛ آنها برخلاف کلیساها به دنبال افراد با ایمان و متدین هستند تا آنها را از مسیر اصلی دین منحرف کنند.
 
حضرت آیت‌الله سبحانی وظیفه روحانیت شیعه در قبال توطئه‌های دشمنان را سنگین ارزیابی کرد و گفت: روحانیت شیعه باید از ترویج کلیساهای خانگی و وهابیت منحرف جلوگیری کنند.
 
این مرجع تقلید در پایان با بیان این‌که میان عقاید وهابیت با اهل تسنن اختلاف فراوانی وجود دارد، تصریح کرد: وهابیت برای شیعه و سنی خطر بسیار بزرگی محسوب می‌شود
https://tabeshekosar.ir/vdce.p8zbjh8of9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما