جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 17 May 2024
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : 19232
آموزش و پروش دیپلم فلج تحویل می‌دهد/ چرا دانشجویان زمانی که وارد دانشگاه می‌شوند نسبت به برخی اعتقادات ضعیف می‌شوند؟
به گزارش تابش کوثر به نقل از «خبرگزاری دانشجو» ، حجت الاسلام قرائتی در جلسه پرسش و پاسخ با زوجین دانشجویان خارجی در هجدهمین دوره طرح ملی«همسفر تا بهشت» در مشهد، در پاسخ به این سوال که چرا دانشجویان زمانی که وارد دانشگاه می‌شوند نسبت به برخی اعتقادات ضعیف می‌شوند؟ گفت:ماهواره‌ها، دشمنان، عملکرد برخی مسئولان و تبلیغ غلط، نقش زیادی در معرفی بد از مبانی اسلامی دارند و مجموعه این‌ها فضا را مسموم می‌کند.

رئیس ستاد نماز کشور بیان داشت: اگر درباره من بد تبلیغ کنند و من بخواهم در جمعی ۲۰۰ نفره سخنرانی کنم شما پای سخنرانی من نمی‌شینید، چون فضا را نسبت به من مسموم کرده‌اند.

وی گفت: من روزنامه نمی‌خوانم، چون روزنامه‌ها دارای خط و سلیقه‌ سیاسی هستند که این امر روی انسان اثر می‌گذارد و چون من در تلویزیون درس می‌دهم ممکن است که باعث شود برخی از مخاطبین برنامه مرا نبینند.

این کارشناس مذهبی در پاسخ به این سوال که دلیل عقلی و فقهی در وجود امام زمان(عج) چیست؟ بیان داشت: زمانی که خدا را نشناخته باشیم می‌گوییم خدا مردم را بدون پیامبر آفرید، این بدان معناست که خداوند حکیم نیست. در قرآن آمده «خلق لکم»، «سخر لکم و متاع لکم»؛ یعنی هستی برای بشر آفریده شده و رها کردن بشر بدون پیامبر خلاف حکمت خداوند است.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه توحید کامل وابسته به نبوت است و نبوت کامل وابسته به امامت است، بیان داشت: زمانی که خدا را شناختیم نبوت را می‌فهمیم و غدیر هنگامی به کمالش می‌رسد که وعده‌های خدا به طور کامل محقق شود.

وی افزود: در قرآن آیه‌های متعددی است که اسلام دنیا را می‌گیرد. تا به امروز این گونه نشده است، برای اینکه وعده‌ها محقق شوند باید حضرت مهدی(عج) باشد.

رئیس ستاد نماز کشور در پاسخ به این سوال که در ایران بخاطر هزینه‌های کمر شکن سن ازدواج روبه افزایش است چرا از ناحیه فقها کاری صورت نمی‌گیرد؟ خاطرنشان کرد: مشکل ما در آموزش و پرورش و دانشگاه‌هاست.آموزش و پروش دیپلم فلج تحویل می‌دهد ۱۲سال دانش آموزان را تربیت می‌کند؛ اما هیچ هنری به آنان یاد نمی‌دهد.

این کارشناس مذهبی بیان داشت: این دانش آموزان پس از پایان تحصیلات وارد دانشگاه می‌شوند و در آنجا هم چهار سال درس می‌خوانند بدون فرا گرفتن هنر؛ اگر دانشجویان و دانش آموزان در طول سال تحصیلی یک هنر فرا بگیرند زمانی که بیکار باشند می‌توانند از بازوی خود مخارجشان را تامین کنند و منتظر دیگران نباشند.

حجت الاسلام قرائتی در پاسخ به این سوال که انتظار شما از دانشجویان خارجی و ایرانی چیست؟ گفت: دانشویان نباید قانع به درس دانشگاه باشند بلکه باید هنر یاد بگیرند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که برخی از مداحان در ایران در زمان شهادت حضرت زهرا(س) می‌گویند دست‌های حضرت علی(ع) را بستند. چگونه می‌شود با ابهت ایشان چنین اتفاقی رخ دهد؟ گفت: من یک سوال دارم اگر کسی به شما گفت من غدیر خم را قبول ندارم به این دلیل که چگونه می‌شود بعد از ۷۰ روز از زمان وقوع عید غدیر ۱۰۰ هزار نفر این واقعه را فراموش کرده و به سراغ خلیفه اول بروند چگونه جوابش را می‌دهید؟.

رئیس ستاد نماز کشور افزود: قرآن پاسخ این سوال را داده برادران یوسف با هم اجماع کردند که او را در چاه بیندازند خلیفه اول هم به صورت اجماع تعیین شد پس اجماع ارزشی ندارد چون اجماع بر باطل هم وجود دارد.

این کارشناس مذهبی افزود: افرادی که در روز غدیر خم حضور داشتند انسان‌های عادی بودند؛ اما برادران یوسف پیغمبرزاده بودند.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه برادران یوسف شب به پدر خود قول دادند یوسف را سالم برگردانند ولی خُلف وعده کردند، این واقعیت هم وجود دارد که آن ۱۰۰هزار نفر هم زیر قولشان بزنند.

وی افزود: یوسف به برادران خود سیلی نزده بود، در صورتی که حضرت علی(ع) پدران و برادران آنان را به دلیل کافر بودنشان کشته بود.

رئیس ستاد نماز کشور گفت: برادران یوسف به او که ۱۳ سال داشت رحم نکردند، چگونه به حضرت علی(ع) که ۳۳ سال سن داشت، رحم کنند؟
https://tabeshekosar.ir/vdcgxx9q.ak9yw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما