جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 17 May 2024
سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۱۲
کد مطلب : 16201
نشانه ورود قرآن به زندگی افراد،سبک زندگی قرآنی،معاشرت قرآنی،ازدواج قرآنی و...است
بهترین و موثرترین راه برای دعوت کردن افراد به خواندن نماز/ازدواج سومین نیاز بشر است/نشانه ورود قرآن به زندگی
به گزارش تابش کوثر به نقل از خاورستان، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در جمع فرهنگیان و دانشجویان در مجتمع الغدیر بیرجند با بیان این که معلمی ازجمله مشاغلی است که بر روی انسان ها کار می کند اظهار کرد: براستی که معلمان ما باید قدر خویش را بدانند.

وی با اشاره به سخن پیامبر اکرم (ص) مبنی بر این که من معلم مبعوث شدم افزود: معلمی علاوه بر این که شغل انبیا به حساب می آید، شغل خداوند نیز هست.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان این که بسیاری از افرادی که به مشاغل و مدارج علمی بالا رسیده اند به شغل معلمی غبطه می خورند متذکر شد: البته در این میان آنچه بسیار مهم و اصولی به نظر می رسد آنست که معلمان ، عبد صالح تربیت کنند چرا که علوم شیمی، فیزیک و...در همه نقاط دنیا وجود دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی اضافه کرد: همانطور که مستحضر هستید برقراری ارتباط بین خالق و مخلوق از مهمترین وظایف معلمان توانمند محسوب می شود.

وی در مبحث بجا آوردن نماز توسط افراد، خاطرنشان کرد: بر کسی پوشیده نیست که راه دعوت به نماز، نعمت شماری است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این مطلب که دانستن اسرار نماز نیز یکی دیگر از دلایل بجا آوردن این فریضه الهی توسط افراد به حساب می آید اظهار داشت: وظایف خانواده ها در زمان حال به دلیل پیشرفت وسایل ارتباطی، وجود ماهواره و..در قبال فرزندان و دعوت از آنان برای به جا آوردن نماز بسیار سخت و مشکل شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان این که کسانی که نماز نمی خوانند در حقیقت خشوع ندارند بیان کرد: بهترین و موثرترین راه برای دعوت کردن این افراد به نماز خواندن شناساندن عشق خداوند به آنها است.

وی در مبحث علمی بجا آوردن فریضه نماز نیز اذعان داشت: طبق تحقیقات آمریکا، بهترین وقت خون رسانی به مغز افراد، در زمان بجا آوردن سجده نماز است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: یادمان باشد که اگر نماز را با نگاهی جامع و همراه با دیگردستورات ببینیم، به طور یقین این نماز دارای جاذبه بسیاری خواهد بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی در مبحث ازدواج جوانان متذکر شد: براساس روایات قرآن، امر ازدواج بعد از اکسیژن و آب و نان به عنوان سومین نیاز بشر محسوب می شود.

وی در ادامه صحبتهایش با بیان این مساله که یکی از مهمترین مشکلات جامعه فعلی ما این است که آموزش و پرورش کشور آن طور که باید باشد نیست تصریح کرد: امر ازدواج ربطی به تحصیل و...ندارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با انتقاد از عملکرد بعضی شهرداری های کشور گفت: متاسفانه بعضی از شهرداری ها در سطح کشور بودجه فرهنگی این مملکت را به آتش کشیده و در جایگاهش هزینه نمی کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی ادامه داد: به عنوان مثال شهرداری ها می توانند با بنا کردن چندین سالن و...موجبات ترویج ازدواج آسان جوانان را در سطح جامعه مهیا کنند.

وی با اشاره به این که آنچه مسلم است آنست که متاسفانه ما هنوز قرآن را وارد زندگی هایمان نکرده ایم گفت: نشانه ورود قرآن به زندگی افراد،سبک زندگی قرآنی،معاشرت قرآنی،ازدواج قرآنی و...است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که نباید دنیا را محل عیش و نوش بدانیم اظهار داشت: دنیا ابزار امید و میدان رشد بوده و باید همه ما نگاهمان به دنیا عوض شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی نقش معلمان را در تشویق دانش آموزان در بجا آوردن نماز، بسیار مهم و اساسی برشمرد و تصریح کرد: معلمان و مدیران آموزش و پرورش به عنوان نسلی انسان ساز، بایستی با بجا آوری به موقع نماز و تشویق دانش آموزان به این فریضه مهم گام بردارند.

وی با تاکید بر این که خانواده ها و همچنین دانشجویان و فرهنگیان سعی کنند که از لحظه لحظه وقت خویش نهایت استفاده را نمایند یادآور شد: چه خوبست که افراد به مطالعه مفید همت نمایند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در پایان با بیان این که استاد مطهری به تالیف۵۲ جلد کتاب اهتمام ورزیده است گفت: هر سال شمسی دارای ۵۲ هفته بوده و چه خوبست که افراد هر هفته به مطالعه یکی از کتابهای انسان ساز آیت الله مطهری بپردازند.

منبع : شبکه اطلاع رسانی دانا
https://tabeshekosar.ir/vdcjv8ev.uqemyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما