شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۲۶
کد مطلب : 1478
حضرت آیت‌الله سبحانی از اقدامات سازمان حج و زیارت در راستای برگزاری مطلوب کنگره عظیم حج تقدیر و از رییس این سازمان به عنوان فردی که با تسلط به زبان عربی به خوبی با مقامات عربستان سعودی ارتباط برقرار کرده و مشکلات را حل می کند،‌یاد کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام موسوی رییس سازمان حج و زیارت، با اشاره به طرح توسعه مسجد نبوی، گفت: گویا مسؤولان عربستانی می‌خواهند مسجد نبوی را از سمت قبله توسعه دهند، اگر این کار انجام شود قبر شریف پیامبر اعظم(ص) در حاشیه قرار خواهد گرفت.
این مرجع تقلید با بیان این‌که مسؤولان عربستانی برای تضعیف جایگاه شیعه در میان مسلمانان کتاب های فراوانی را منتشر می‌کنند، ابراز کرد: آنها حتی به این کار نیز بسنده نکرده و مأموران آنها در بقیع به شیعیان و مقدسات آنها بی احترامی می‌کنند.
 
حضرت آیت‌الله سبحانی با تقدیر از تلاش‌های مسؤولان حج و زیارت برای برگزاری هرچه با شکوه تر این مراسم، گفت: امیدواریم حج آزاد محقق شود تا همه مردم به ویژه جوانان بتوانند به راحتی به این سفر نورانی مشرف شوند.
 
این مرجع تقلید به مشکلاتی که در گذشته برای اعزام به حج وجود داشت اشاره کرد و افزود: اتفاق خوبی که در سازمان حج و زیارت اتفاق افتاده این است که یک روحانی مسلط به زبان عربی مسؤولیت حج را بر عهده گرفته و بدون واسطه می‌تواند با مسؤلان عربستانی مذاکره کرده و مشکلات به وجود آمده را برطرف کند.
 
وی در پایان بر ضرورت برنامه ریزی دینی برای خنثی کردن دسیسه‌های دشمنان در حج تأکید کرد و گفت: با برنامه ریزی های مناسب باید اقداماتی صورت گیرد تا جوانان تحت تأثیر توطئه‌های دشمنان دین قرار نگیرند
https://tabeshekosar.ir/vdcb.zb8urhbawiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما