شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب : 1251
علامه طباطبایی موسوعه ای بود که در اختیار و خدمت یک موسوعه بسیار بزرگتر به نام قرآن کریم بود.
علامه طباطبایی موسوعه ای در خدمت قرآن بود
به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید، امروز ۲۵ آبان ماه در آیین افتتاح دارالقرآن علامه آیت الله طباطبایی درقم با بیان این که مرحوم علامه در حقیقت یک موسوعه بود، تصریح کردند: امروز کلمه موسوعه را درباره گستره بزرگی از علم به کار می برند؛ ایشان در تفسیر تخصص داشت و در فلسفه و کلام صاحب نظر بود، همچنین در علم، ادب، ادبیات عرب برای خود منظومه هایی داشت که غالبا از بین رفته است و در ریاضیات نیز اطلاعات وسیعی داشت.

ایشان تاکید کردند: علامه طباطبایی موسوعه ای بود که در اختیار و خدمت یک موسوعه بسیار بزرگتر به نام قرآن کریم بود.

حضرت آیت الله سبحانی در ادامه با بیان این که عالم آفرینش، جهانی نهایت ناپذیر است، ابرازداشتند: بشر قرن هاست که بر روی این عالم کار می کند و هنوز هم ابهامات زیادی دارد.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که قرآن سبب شد بشرعلوم زیادی را پایه گذاری کند، خاطرنشان کردند: قرآن یک کتاب نهایت ناپذیر است و باید برای این کتاب خدمات ارزنده ای انجام شود.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام صادق(ع) گفتند: تاکنون ۱۴ قرن است که بشر برای قرآن تفسیر می نویسد هنوز هم جای بحث و گفتگو هست، شاید برخی خیال کنند که بشر از نظر تفسیر به نقطه آخر رسیده، نخیر، بلکه هنوز در نقطه اول است.

قرآن حرف اول را می زند

وی با اشاره به این که قرآن حرف اول را می زند، خاطرنشان کردند: در گذشته می گفتند ۵۰۰ آیه قرآن کریم آیات احکام است، اما امروز محققین می گویند اکثر آیات قرآن می تواند برای ما آیات احکام باشد، به شرطی که با نظر عمیق در قرآن صورت بگیرد.

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به این که بعد از انقلاب اسلامی، انقلابی در حوزه و مساجد پیدا شد و توجه به قرآن بیشتر شد، گفتند: البته نمی گویم که توجه نبوده، این حرف دشمنان است، توجه بوده، اما بیشتر شده است؛ به طوری که امروز صدها هزار نفر حافظ قرآن هستند.

خدمت به قرآن وظیفه همه ماست

این مرجع تقلید با تاکید بر این که حفظ و خدمت به قرآن وظیفه همه ماست، تاکید کردند: دشمن می داند نقطه قوت ما قرآن است و اگر این ابزار را از ما بگیرد، شکست خواهیم خورد.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام صادق(ع) ابراز داشتند: در استانبول به برخی از مساجد رفتم تمام بچه هایی که می آمدند قادر نبودند، آیات قرآن را بخوانند چرا که خط را از اسلامی به لاتین عوض کردند و لذا بچه ها از قرآن دور شدند.

قرآن؛ معجزه جاودان

ایشان با بیان این که قرآن معجزه جاوید است و برای معجزه جاودان، باید جاودانه خدمت کرد، تصریح کردند: عصای موسی موقت است، معجزه موقت برای دین موقت است، اسلام دین جاودانه است و معجزه جاودان می خواهد، معجزه جاودان نمی شود، مگر این که قرآنی باشد تا روز قیامت بماند
https://tabeshekosar.ir/vdca.mn6k49nu65k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما