شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : 1211
حضرت آیت الله سبحانی با تاکید بر این که نباید جامعه را به تجمل‌گرایی عادت دهیم، گفتند: ترغیب مردم به تجمل‌گرایی و مصرف‌گرایی مشکلات زیادی را برای کشور ایجاد می‌کند.
تاکید آیت‌الله‌سبحانی بر جلوگیری از رواج تجمل گرایی
به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید، عصر امروز ۲۲ آبان ماه در دیدار سردار نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به آیه‌ای از سوره حج گفتند: خداوند در این آیه شریفه بیان داشته زمانی که قدرت به دست متدینین بیافتد، چهار مسئولیت متوجه آنها خواهد بود.

معظم‌له افزودند: برپا داشتن نماز نخستین وظیفه متدینین در جامعه است که منظور خداوند در این آیه گسترش فرهنگ توجه به خداست، همچنین اطعام مساکین، امر به معروف و نهی از منکر سه وظیفه دیگر حکومت متدینین می‌باشد.

این مرجع تقلید در ادامه خاطرنشان کردند: ۲۲ بهمن ۵۷ انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و حکومت، ارتش، مدیریت فرهنگی و... به متدینین رسید؛ بنابراین باید تلاش کنیم تا به سفارشات قرآنی به بهترین نحو احسن عمل کنیم.

حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به این که جامعه‌ای که خدا را فراموش کند، به بدبختی دچار می‌شود، یادآور شدند: همیشه باید یاد خدا در بین مردم وجود داشته باشد و آنان را به دوری از مادیات و توجه بیشتر به مسایل معنوی ترغیب کنیم.

معظم‌له در ادامه با بیان این که نباید جامعه را به تجمل‌گرایی عادت دهیم، تصریح کردند: مردم باید به شکلی زندگی کنند که بیشتر به ضروریات زندگی خود بپردازند نه به مسایل غیرضروری؛ باید جلوی واردات غیرضروری گرفته شود و کالاها را در داخل تولید کنیم.

ایشان یادآور شدند: ترغیب مردم به تجمل‌گرایی و مصرف‌گرایی مشکلات زیادی را برای کشور ایجاد می‌کند؛ بسیج می‌تواند در جلوگیری از رواج تجمل گرایی نقش تاثیرگذار داشته باشد.

معظم له در بخش دیگری از سخنان با بیان این که بسیج یعنی آمادگی عمومی در سطح وسیع، خاطرنشان کردند: بسیج نیرویی است که از همه نیروها بالاتر و قوی‌تر است؛ جنگ نظامی گرچه به ظاهر پایان یافته است، ولی در باطن جنگ دشمنان با ما تمام نخواهد شد؛ پس همیشه بسیج باید در حال رزمایش باشد.

حضرت آیت‌الله‌ سبحانی طرح صالحین بسیج را طرحی مناسب در حوزه فرهنگ عمومی جوانان عنوان کرده و گفتند: باید سعی کنیم مطالبی که در قالب این گونه طرح‌ها برای جوانان بیان می‌شود، مطالب مفید، سالم،‌ مستند و مذهبی باشد و علمای حوزه این مطالب را تایید کنند.

در ابتدای این دیدار، سردار نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین گزارشی از برنامه ها و فعالیت های این سازمان را ارائه کرد.
https://tabeshekosar.ir/vdcg.q9qrak9xqpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما