شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۷
کد مطلب : 11670
رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به این‌که داعش پست‌تر از هر درنده‌ای است، گفت: اکنون استکبار جهانی راه عجیبی را درست کرده‌ است، صهیونیزم با قارون‌های خلیج فارس ازدواج کرده‌اند و بچه‌ آنها داعش، القاعده و طالبان شده است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت‌الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان پس از نماز ظهر و عصر در جلسات اخلاقی خود در مسجد حکیم که به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، گفت: انسان اگر تابع بعد ملکوتی خود نشود، به جایی می‌رسد که غصب خلافت اهل‌بیت(ع) می‌کند تا جایی که یکی از اولاد او داعش فعلی در عراق است، داعش یعنی شیطان،‌ یعنی از هر درنده‌ای درنده‌تر و این بچه شیطان از بی‌توجهی به بعد ملکوتی به وجود آمده است.

وی ابراز کرد: هنگامی که ولی خدا در خانه خدا قربة الی الله کشته شود، معلوم است در آینده‌اش داعش و وهابی درست می‌شود، اکنون استکبار جهانی راه عجیبی را درست کرده‌ است، صهیونیزم با قارون‌های خلیج فارس ازدواج کرده‌اند و بچه‌ آنها داعش، القاعده و طالبان شده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: اکنون پست‌تر از هر درنده‌ای این داعش و این القاعده است، رییس این‌ها صهیونیست و قارون‌های خلیج فارس است، آقا بالاسر آن‌ها هم استکبار جهانی به رهبری آمریکا است.

وی با بیان این‌که به دست شیعیان به رهبری امام زمان(عج) پرچم اسلام در کره زمین افراشته می‌شود، اظهار کرد: انسان باید به حکومت اهل‌بیت(ع) در جهان و حکومت منهای فقر و منهای تبعیض و یک حکومت صد در صد اسلامی برسد.

حضرت آیت‌الله مظاهری عقل، وجدان اخلاقی و فطرت را از مراتب روح دانست و بیان کرد: انسان با پیروی از روح خود باید برسد به جایی که به جز خدا نداند و حکومت جهان از آن او باشد و انسان آدم شود، انسان قرآنی و انسانی شود که خداوند می‌خواهد.

وی بر ضرورت خودشناسی و خودیابی تأکید و خاطرنشان کرد: معمولا بیشتر انسان‌ها خود را گم می‌کنند، حاضر است زیر بار هر کسی برود برای خاطر این‌که به مقصودش برسد، همین داعشی‌ها اکنون آقابالاسر آن‌ها صهیونیسم یعنی دشمن انسانیت، بشریت و اسلام عزیز هستند.

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: داعش صد در صد حرف‌شنو و نوکر آمریکا و اسرائیل شده است، انسان اگر خون گریه کند جا دارد که وهابی‌ها پول بدهند برای این‌که داعش بتواند بر عراق مسلط شود، وقتی عقل و فکر نباشد، نتیجه همین است.

وی ادامه داد: نظام اسلامی یک تحفه الهی است که استکبار درصدد تضعیف آن است، وقتی بعد معنوی نباشد و بعد مادی بر انسان حکم‌فرما باشد، انسان یک ریاست‌طلب می‌شود، به آمریکا می‌گوید من حاضر هستم روزی سه چهار میلیون بشکه نفت به تو مجانی بدهم تا مرا به نوکری قبول بکنی.

حضرت آیت‌الله مظاهری با مهم دانستن بحث امسال جلسات اخلاق خود با موضوع معرفت نفس، بیان کرد: باید بتوانیم از این بعد ملکوتی هم دنیا و هم آخرت را تأمین کنیم، دنیایمان به جایی برسد که آقای همه باشیم و آخرتمان به نفس مطمئنه برسد.

وی افزود: اگر فرد به مقام انسانیت برسد و خود را شناخته باشد و توانسته باشد آن بعد ملکوتی در عمق جانش کار بکند، قرآن می‌فرماید یک دسته ملائکه همیشه حافظ این فرد هستند تا او سقوط نکند و موفقیت در دنیا و آخرت پیدا کند.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه با بیان این‌که یکی از چیزهایی که خداوند به مؤمن واقعی می‌دهد، عاقبت به خیری برای خود و زن و بچه‌اش است، اظهار کرد: اگر حرف فطرت و وجدان اخلاقی را بشنویم، خیر دنیا و آخرت را داریم.



وی با اشاره به این‌که خداوند در قرآن می‌فرماید که اولیا خدا هیچ حزن و غم و غصه‌ای از گذشته و آینده ندارند، ابراز کرد: انسان از دو بعد مادی و ملکوتی تشکیل شده است و اگر انسان به راستی تابع بعد ملکوتی خود باشد، به این مرحله می‌رسد
https://tabeshekosar.ir/vdce7p8z.jh8zfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما