يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 19 May 2024
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب : 1135
پيام آيت الله صافي گلپايگاني‌ به همايش سروران جوانان اهل بهشت عليهماالسّلام

- جوانان عزيز نقشه‌هاي شوم دشمن را نقش بر آب كنند.

- جوانان عزيز نقشه‌هاي شوم دشمن را نقش بر آب كنند.
به گزارش تابش کوثر متن پیام به شرح ذیل است
بسم الله الرحمن الرحيم

قال ‌الله تعالي: «قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبى‏»(۱)

و قال رسول الله صلّي‌الله عليه و آله:

أحَبَّ اللّهُ مَنْ أحَبَّ حَسَناً (۲)

اللّهُمَّ إنّي أحِبُّهُ فأحبَّ مَنْ يُحِبُّهُ (۳)

السلام عليكم و رحمة الله

با عرض ادب و احترام به عزيزان بزرگوار، شيعيان و شيفتگان اهل بيت نبوّت عليهم‌السلام كه در اين همايش ملكوتي و اجتماع ولائي كه به عنوان تكريم، تعظيم، تجليل و توسّل به آستان فرشته پاسبان سبط اكبر حضرت امام حسن مجتبي عليه‌السلام برگزار شده است شركت نموده‌اند، نزول بركات الهيّه را بر همگان از خداوند متعال مسألت مي‌نمايم.

مجلس، مجلسي است كه ملائكه در آن حضور دارند و در احياء امر اهل بيت عليهم‌السلام با شما مشاركت دارند و براي شما دعا مي‌كنند. به گوش دل صداي صلوات آنها شنيده مي‌شود.

حضرت امام مجتبي عليه‌السلام در كرائم اخلاق و صفات ملكوتي و عظمت مقامات و مواضع مورد ستايش همه امّت مي‌باشند. آن حضرت به علم، معرفت و ايمان و همه كمالات مشهور و معروف بود. او يكي از پنج تن اهل كسا بود كه در شأن آنها آيه تطهير نازل گرديد.

حضرت مجتبي عليه‌السلام در مباهله در خدمت جدّ مكرّم خود رسول اعظم صلي‌الله عليه و آله و همراه با پدر و مادر بزرگوارشان اميرالمؤمنين و سيدة نساء العالمين و برادرشان حضرت ابي‌عبدالله الحسين عليه‌السلام حضور داشت.

در عبادت و بندگي خدا و توجه به عالم عُقبي، آن‌چنان بود كه به مثل اين توصيفات وصف مي‌شد:

«كَانَ إِذَا ذَكَرَ الْمَوْتَ ‏ بَكَى ‏ وَ إِذَا ذَكَرَ الْقَبْرَ بَكَى وَ إِذَا ذَكَرَ الْبَعْثَ وَ النُّشُورَ بَكَى وَ إِذَا ذَكَرَ الْمَمَرَّ عَلَى الصِّرَاطِ بَكَى‏»(۴)

او شخصيّتي بود كه به نص قطعي‌الصّدور و تصريح شخص رسول خدا صلي‌الله عليه وآله سيّد جوانان اهل بهشت «الْحَسَنُ‏ وَ الْحُسَيْنُ‏ سَيِّدَا شَبَابِ ‏ أَهْلِ ‏ الْجَنَّة»(۵) بود.

در اين همايش‌ باشكوه كه موجب تجديد عهد با اهل بيت عليهم‌السلام مي‌شود، بايد نعمت ولايت را گرامي بداريم و هويت ولائي خود را همه چيز و همه‌ي شخصيّت خود بدانيم و به آن افتخار كنيم، به لوازم و آثار آن متعهّد باشيم و هدايت‌هاي اهل بيت عليهم‌السلام را گرامي بداريم و رستگاري دنيا و آخرت را در گرو عمل به آن و تأسّي به سيره اهل بيت عليهم‌السلام بدانيم.

شيعه واقعي امام حسن مجتبي عليه‌السلام باشيم، مكتب آنها را تبليغ كنيم، جامعه خودمان و خاندان، فرزندان، دوستان و آشنايان همه را به آن دعوت كنيم و بر اين مكتب سعادت‌آفرين افتخار كنيم.

در پايان به جوانان عزيزي كه در اين همايش شركت كرده‌اند و هم‌چنين به ساير جوانان مكتبي توصيه مي‌كنم كه قدر و منزلت خود را بدانند و شيريني و حلاوت اُنس با خدا و ارتباط معنوي و روحاني با اهل بيت عليهم‌السلام را با هيچ مقام و قدرت و شادي زودگذر عوض نكنند و توجه داشته باشند كه دشمن با تهاجم فرهنگي به فكر پياده‌كردن نقشه‌هاي خام خود براي دوركردن جوانان از قرآن و اهل بيت عليهم‌السلام مي‌باشد.

آنها خوب فهميده‌اند كه تا جوانان ما به قرآن و عترت كه وصيّت پيامبر اكرم صلي‌الله عليه وآله مي‌باشند چنگ زده‌اند نمي‌شود آنها را فريب داد، لذا به خيال خام خود در اين فكر هستند كه عقايد پاك جوانان را سست كنند. شما وظيفه داريد كه در اين راه ثابت‌قدم باشيد و نقشه‌هاي شوم آنان را نقش بر آب كنيد. درود بر شما و آفرين بر همّت بلندتان. والسلام عليكم و رحمة الله

۲۲ ذي‌الحجة الحرام ۱۴۳۳

لطف الله صافي

پي‌نوشت‌ها:

[۱]. سوره شوري، آيه ۲۳.

۲. تاريخ مدينة دمشق إبن عساكر (ترجمة الإمام الحسين)، ص۹۷-۹۵؛ العمدة ابن بطريق، ص٤٠٦، حديث ۸۳۹.

۳. بحار الأنوار، ج‏۴۳، باب۱۲، ص۲۶۱.

۴. أمالي شيخ صدوق ره، مجلس ۳۳.

۵. عيون اخبار الرّضا عليه‌السّلام ۲: ۳۳/ ۵۶، تاريخ خطيب بغدادي ۱: ۱۴۰، و المستدرك علي الصحيحين حاكم نيشابوري ۳: ۱۶۷.
https://tabeshekosar.ir/vdcb.fb8urhb8siupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما