يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 19 May 2024
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۵۰
کد مطلب : 1071
حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی گفتند: قم، باید الگوی و نمونه باشد وکسانی که برای زیارت به این شهر می‌آیند، در برخورد با مردم، خادمان حضرت معصومه(س) و...، درس اخلاق،معنویت ولایت و معرفت بیاموزند.
به گزارش خبرگزاری حوزه، معظم‌له امروز در دیدار مسئولان و جمعی از خادمان آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) که در دفتر ایشان برگزار شد،‌ با تبریک دهه امامت و ولایت به ویژه عید غدیر خم گفتند.: خدمت‌گزاری در آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) موجب افتخار است وخدمت در آستان حضرت کریمه اهل‌بیت(س)‌ ارزش زیادی دارد و هرکه موفق به کسب این فیض بزرگ می شود، باید قدردان این فرصت باشد.

این مرجع تقلید افزودند: این که انسان بر درگاه اهل‌بیت(علیهم‌السلام) خدمت‌گزاری کند، لحظه لحظه کار او و گام‌هایی که دراین عرصه بر می‌دارد، برای او عبادت و حسنه است.

ایشان با بیان این که قم با توجه به حوزه علمیه و ظرفیت‌ها و جایگاهی که دارد، باید الگو و نمونه باشد اظهار داشتند: کسانی که برای زیارت به این شهر می‌آیند، باید در برخورد با مردم، خادمان حضرت معصومه(س) و...، درس اخلاق،معنویت ولایت و معرفت بیاموزند.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با بیان این خادمان آستان مقدس قم باید در عرصه عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر پیشگام باشند ادامه دادند: قم باید مرکز تعلیم و تربیت و هدایت‌ افراد باشد؛ مردم با حضور در قم، باید اخلاق اهل‌بیت(علیهم‌السلام) را ببینند.

ایشان بیان داشتند: قم، از گذشته منتسب به اهل‌بیت(علیهم‌السلام)گفتند:‌ از قرن اول، قم مرتبط با اهل‌بیت(علیهم‌السلام) بوده و وجود تعداد زیادی محدث در این شهر، گواه این مسئله است.

معظم‌له وظیفه خادمان اهل‌بیت(علیهم‌السلام) را به ویژه در قم سنگین دانستند و گفتند: مدفون شدن حضرت معصومه(س) آثار و برکات زیادی داشت که تبدیل شدن این شهر به عنوان پایگاه انتشار معارف اسلام ناب و مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) از جمله این برکات می‌باشد.

این مرجع تقلید حضور امام رضا(ع) در ایران را مهم‌ترین عامل برای ترویج مکتب اسلام ناب معرفی کردند و افزودند: وجود حضرت معصومه(س) در این شهر، خط ترویج آموزه‌های اهل‌بیت(علیهم‌السلام)‌ را حفظ و آن را تقویت نمود.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، در ادامه خطاب به مسئولان آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفتند: باید نسبت به بارگاه حضرت فاطمه معصومه(س) احترام گذاشت و به رونق معنوی آن نیز افزوده شود.

ایشان خاطرنشان کردند: بارگاه حضرت فاطمه معصومه(س) باید مدرسه عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر باشد.
https://tabeshekosar.ir/vdca.0n6k49nw65k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما