شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب : 10661
* مردمي كه ادّعاي انتظار حضرت را دارند و خود را منتظر ايشان مي دانند بايد به اخلاق آن حضرت متخلّق بوده و براي ديگران، الگو و نمونه باشند. * از ويژگي هاي مهمّ منتظران واقعي حضرت، اهتمام به برپايي احكام مقدّس اسلام و امر به معروف و نهي از منكر است. اگر شخصي نسبت به خلاف شرع هايي كه اتفاق مي افتد بي تقاوت باشد نبايد ادّعاي منتظر بودن داشته باشد.
به گزارش تابش کوثر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی صافی سرپرست و اعضاي پژوهشكده مهدويت سه شنبه ۳۰/۲/۹۳ با مرجع عاليقدر حضرت آيت الله العظمي صافي گلپايگاني مدظله الوارف ديدار كردند.

در ابتداي اين ديدار كه در آستانه فرارسيدن ماه معظم شعبان و برگزاري دهمين همايش دكترين مهدويت انجام شد، حجت الاسلام آقاي پور سيد آقايي مسئول اين همايش، برنامه هاي اين كنگره بين المللي را تشريح كرد.

معظم له نيز با تشكر و قدرداني از كساني كه در راه اعلاي امر حضرت ولي عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف خدمت مي كنند فرمودند: مسأله امر حضرت بقية الله الاعظم ارواحنا فداه و اعلاي آن و توجه دادن مردم به مقام مقدس و ولايت عظماي آن حضرت بسيار با اهميت است و كساني كه در اين راه خدمت مي كنند، كار بسيار با عظمتي انجام مي دهند و انشاء‌الله مقبول درگاه آن حضرت قرار خواهد گرفت.

ايشان با اشاره به موضوع همايش امسال با عنوان مهدويت و اخلاق، بيان داشتند: ابعاد مختلفي در مسأله مهدويت مطرح است كه مهمترين و محور همه آنها، ‌اخلاق مهدوي و ولائي است يعني مردمي كه ادّعاي انتظار حضرت را دارند و خود را منتظر ايشان مي دانند بايد به اخلاق آن حضرت متخلّق بوده و براي ديگران، الگو و نمونه باشند كه هر چه اخلاق اسلامي در جامعه پر رنگ تر شود، اسباب ظهور بيشتر خواهد شد.

حضرت آيت الله العظمي صافي در ادامه بيانات خود با بر شمردن برخي از ويژگي هاي مهمّ منتظران حضرت افزودند: از ويژگي هاي مهمّ منتظران واقعي حضرت، اهتمام به برپايي احكام مقدّس اسلام و امر به معروف و نهي از منكر است. اگر شخصي نسبت به خلاف شرع هايي كه اتفاق مي افتد بي تقاوت باشد نبايد ادّعاي منتظر بودن داشته باشد.

مرجع عاليقدر با اشاره به روايتي از امام صادق عليه السلام در باب انتظار و وظايف منتظران، فرمودند: در مسأله مهدويت و انتظار، حرف، مهم نيست بلكه آنچه كه اهميت دارد عمل است. انتظار به معناي واقعي، يعني عمل به دستورات حضرت ولي عصر عليه السلام كه بايد در جامعه محقّق شود. كساني كه بيشتر به امر ترويج دين و امر به معروف و نهي از منكر اهتمام دارند منتظران واقعي آن حضرت هستند.

معظم له با انتقاد از كمرنگ بودن مسأله مهم مهدويت در رسانه ها به ويژه رسانه هاي مكتوب، ضمن توصيه هايي به نويسندگان محترم فرمودند: بايد از اين ظرفيت بزرگ استفاده كرد و به موضوعات مختلف مهدويت بنا به اهميت آن پرداخت. متأسفانه مسأله مهدويت و انتظار كه مهمترين مسأله اسلامي است جايش در نوشته ها و رسانه ها كمتر است.

مردم ما هيچ گاه ذكر و نام آن حضرت را فراموش نكنند كه مرحوم آيت الله العظمي بروجردي اعلي الله مقامه در نصايح خودشان هميشه مي فرمودند كه در سخنراني ها و مواقع مختلف هميشه نام حضرت را ببريد و هيچ گاه ذكر ايشان را فراموش نكنيد.

ايشان در پاسخ به اينكه آيا شبهات جديدي در باب مهدويت وارد شده است كه نياز به تحقيق داشته باشد بيان داشتند: اهل بيت عليهم السلام و بعد بزرگان ما در مسأله مهدويت، چيزي را فروگذار نكرده اند و اگر شبهه اي هم باشد گر چه به لفظ و بيان جديدي وارد شده ولي جواب آن را علما و بزرگان قبلاً داده اند. حقير هم اگر مي خواستم الان تحقيق يا كتابي بنويسم باز هم همان مطالب منتخب الأثر را مي نوشتم. هر آنچه ما در باب انتظار و مهدويت مي خواهيم همه را علماء ما بيان كرده اند.

آيت الله العظمي صافي با اشاره به اشعار مهدوي و قدرت تأثير گذاري آن بر مردم فرمودند: رشته هاي مختلف در مسأله مهدويت وارد شده اند كه از آن جمله اشعاري است كه در اين باره سروده شده است. حقير ديروز دو عدد كتاب را مطالعه مي كردم كه همه اشعار مهدوي از زمان ناصر الدين شاه بود و بسيار لذّت بردم. بزرگان ما اشعار بسيار زيادي در اين باب دارند؛ از جمله مرحوم شيخ بهائي كه قصيده بسيار زيبا و با اهميتي دارند و بنده آرزو دارم كه خداوند به حقير توفيق دهد آن قصيده را از حفظ داشته باشم و تكرار كنم.

معظم له در پايان اين ديدار ضمن قدرداني مجدد از حاضران جلسه، توصيه اي هم مخصوص جوانان منتظر آن حضرت داشتند: همه بخصوص جوانان عزيز بدانند كه انتظار به اسم و لفظ نيست بلكه بايد به حقيقت منتظر باشند؛ ارتباط با آن حضرت را محكم كنند و هيچ گاه حضرت را فراموش ننمايند.
https://tabeshekosar.ir/vdcdf90f.yt0z96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما