يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 19 May 2024
پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب : 10622
به گزارش خبرگزاری رسا،‌ حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی ‌گرگانی امروز در دیدار جمعی از پرسنل هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،‌ با اشاره به ففضیلت‌های صلوات در اسلام، گفت: یکی از ویژگی‌های مهم صلوات بر پیامبر اسلام این است که نفاق را از بین می‌برد.

وی همه انسان‌ها را نیازمند موعظه دانست و ابراز کرد: در قرآن به مسأله موعظه تأکید فراوان شده و موعظه سبب پیشرفت انسان در زندگی می‌شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه توجه به قرآن و عمل به آنرا سبب سعادت دنیا و آخرت انسان خواند و اظهار کرد: انسان باید در دنیا با اعمال شایسته آخرت خود را آباد کند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: انسان باید در زندگی خود به شرگذشت پیشینیان توجه کند و از اعمال درست آنها الگو برداری و اقدامات نا شایست آنها را ترک کنند.

وی با بیان این‌که انسان نباید به دنیا دل ببندد، افزود: کسانی که در دنیا اعمال نیک انجام داده و به دنیا دل نبسته‌اند به راحتی با مرگ مقابله می‌کنند اما کسانی که معصیت کرده و به دنیا چنگ زده‌اند به سختی با مرگ رو به رو می‌شوند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به این‌که عمر طولانی سبب سعادت انسان نمی‌شود، ابراز کرد: تنها چیزی که انسان را در آخرت سعادتمند می‌کند اعمال نیک و نیت خالص است.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به آیات قرآن، گفت: خداوند همه انسان‌ها را به وسیله دنیا امتحان می‌کند و تنها کسانی که نیت خالص داشته باشند از امتحان‌های الهی سربلند بیرون می‌آیند
https://tabeshekosar.ir/vdcauin6.49nwu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما