يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 19 May 2024
جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۲۳
کد مطلب : 1044
علّت اصلي مشكلات جامعه، دوري از فرهنگ علوي است
به گزارش تابش کوثر -هم‌زمان با روز ميلاد با سعادت حضرت امام هادي عليه‌السلام و در آستانه عيد بزرگ غدير، فرمانده سپاه و نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران قم، روز چهارشنبه ۱۰/۸/۱۳۹۱ با مرجع عاليقدر حضرت آيت الله العظمي صافي گلپايگاني مدظله‌الوارف ديدار كردند.

معظّم له در اين ديدار، بيانات ارزشمندي ارائه فرمودند كه قسمتي از آن به شرح ذيل است:
بسم الله الرحمن الرحيم. الحمدلله الّذي جعلنا من المتمسكين بولاية اميرالمؤمنين والائمة الطيبين الطاهرين المعصومين والحمدلله الّذي هدانا لهذا وما كنّا لنهتدي لولا أن هدانا الله والصلوة والسلام علي سيدنا ابي‌القاسم محمد وعلي آله الطيبين الطاهرين المعصومين ولاسيما بقية الله في الأرضين واللعن علي اعدائهم اجمعين الي يوم الدين.

قال الله تعالي: «إِنَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَيَجْعَل لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدّاً»

بنده اولاً عيد شريف ولادت حضرت هادي عليه‌السلام و بعد، جشن بزرگ الله اكبر و عيد بزرگ جهاني و روز تاريخي اعلام هويّت حقيقي دين اسلام به تمام جهانيان آن هم به وسيله شخص خود پيغمبر اكرم صلي‌الله عليه و آله را خدمت شما عزيزان تبريك عرض مي‌كنم.

* عمق‌بخشي به معرفت ولايت اميرالمؤمنين عليه‌السلام از وظايف مهمّ شيعيان است

تأكيد آيات قرآني بر مسأله ولايت آن هم با لحن «إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ» نشان از اين دارد كه مسأله غدير و ولايت اميرالمؤمنين عليه‌السلام، اساسي‌ترين مسائل در ايمان به خداوند متعال و ساير عقايد حقّه است، يعني استقامت در همه عقايد، منوط به اين است كه مردم در امر ولايت اميرالمؤمنين عليه‌السلام استقامت داشته باشند.

نكته ديگري كه بايد مورد توجه قرار بگيرد اين است كه مردم بايد معناي ولايت اميرالمؤمنين عليه‌السلام را كامل بشناسند و به لفظ تنها اكتفا نكنند. بايد بدانند معناي اين‌كه به آن حضرت، اميرالمؤمنين، وليّ الله و ممسوس في ذات الله مي‌گوييم چيست كه هر چه معرفت انسان به اين معاني عميق‌تر شود، بيشتر در مسير تقرّب به خداوند متعال قرار مي‌گيرد.



* عمل به هدايت‌هاي اميرالمؤمنين عليه‌السلام، تنها راه نجات بشريّت است

هر چه بيشتر، غدير، تجليل و تعظيم شود و مردم فرهنگ غدير را بياموزند و بدانند كه بايد در خط ولايي اميرالمؤمنين عليه‌السلام باشند، به سعادت و نجات نزديكترند. همه بدانند كه اگر دنيا و آخرت را مي‌خواهند، بايد راهي را بروند كه اميرالمؤمنين عليه‌السلام به آن ارشاد فرموده است.

مشكلات بشريّت و جامعه امروزي ما، دوري از فرهنگ غدير و علوي است و هدايت‌هاي حضرت علي عليه‌السلام و عمل به آن، نجات‌بخش بشريّت و جامعه امروزي ماست. روش و سيره زندگي اميرالمؤمنين علي عليه‌السلام و نيز روش زمامداري و حكومت آن حضرت، بايد براي هميشه الگو و اسوه حاكمان قرار بگيرد كه تنها راه نجات و سعادت است.



* اصل و اساس دين، قبول ولايت اميرالمؤمنين عليه‌السلام است

همه هويّت ما مربوط به ولايت اميرالمؤمنين عليه‌السلام است. در روايات داريم كه چنانچه بنده‌اي خداوند متعال را به قدر آنچه كه نوح امّت خود را دعوت مي‌كرد، شب‌ها عبادت كند و روزها روزه بگيرد و مثل كوه احد، طلا در راه خدا انفاق كند ولي ولايت علي بن ابي طالب عليه‌السلام را نداشته باشد، در درگاه خداوند متعال هيچ‌يك از آنها قبول نمي‌شود. اصلاً اين روايت، تفسير همين آيه شريفه «إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ» است، يعني اگر مسأله ولايت نباشد، ساير چيزها ناتمام است و اثري ندارد.



* سپاه پاسداران به عنوان پاسداران دين، بايد جلوي منكرات بايستد

حال شما عزيزان پاسدار كه به عنوان پاسداران دين، ولايت و انقلاب اسلامي معروفيد، در اين زمان بايد علاوه بر اين كه خودتان ملتزم به شرع و احكام هستيد، جلوي منكرات بايستيد، جامعه را حفظ كنيد و از انحراف جامعه به سوي خلاف شرع و دين جلوگيري نماييد.



* نگذاريد برخي حيثيت و قداست سپاه را خدشه‌دار سازند

بنده هميشه از سپاه پاسداران تعريف كرده‌ام، چرا كه واقعاً مي‌بينم افراد خيلي خوب و مؤمني مشغول خدمت هستند كه در همان خط اول انقلاب باقي مانده‌اند. شما هم ملتفت باشيد اين قداست مقام را نگه داريد و اجازه ندهيد اين حيثيت و قداست سپاه خدشه‌دار شود.

سپاه پاسداران، يعني پاسداري دين، پاسداري احكام و قرآن، پاسداري فرهنگ و مذهب و در يك كلمه پاسداري ولايت اميرالمؤمنين عليه‌السلام.

شما خودتان را لشكر امام زمان عليه‌السلام بدانيد كه مي‌خواهيد مقاصد آن حضرت را در جامعه پياده نماييد. البته همگان بايد خود را در اين خط بدانيم و فرقي نمي‌كند در چه لباسي باشيم چرا كه هدف و غرض، واحد است.



* بايد به دنيا نشان دهيم كه نظام ما، نظامي اسلامي و الهي است

انشاء‌الله اين دين، مكتب و اصالتي كه داريم بايد محفوظ بماند تا روز به روز بر قوّت و عظمت آن در دنيا افزوده شود. بايد طوري نظام اسلامي را حفظ كنيم كه همه دنيا در مقابل آن سر تعظيم فرود بياورند و ببينند كه نظام ما نظام بديع الهي اسلامي است و با نظام‌هاي ديگر فرق اساسي دارد.

به هر صورت بنده از شما عزيزان تشكر مي‌كنم و اميدوارم كه انشاء‌الله زحمات شما مقبول درگاه حضرت ولي عصر عجل‌الله تعالي فرجه الشريف قرار بگيرد. خداوند شما را در مسيري كه از اوّل انقلاب شروع كرديد و تا به حال بر آن باقي مانده‌ايد حفظ كند. والسلام عليكم و رحمة الله وبركاته
https://tabeshekosar.ir/vdca.yn6k49nwy5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما