شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 4 May 2024
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 8548
آیت‌الله العظمی وحید خراسانی:

رسیدن به عقل نظری و عملی در گرو انس با قرآن است

مرجع تقلید شیعیان اظهار کرد: انسان برای رسیدن به عقل عملی و نظری باید با آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع) مأنوس باشد و از آن بهره‌گیری کند
به گزارش تابش کوثر به نقل اط خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، آیت‌الله العظمی وحید خراسانی از مراجع عظام تقلید روز چهارشنبه، ۳۰ بهمن در درس تفسیر قرآن کریم در مسجد اعظم در جوار حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به آیاتی از سوره «یس» گفت: طبق این آیات، خیر و صلاح و لطف، از سوی خدای متعال شامل حال ما می‌شود در حالی که نقص و قصور از طرف انسان است.

این مرجع تقلید افزود: خداوند برای انسان خیر و فضل می‌خواهد اما انسان هیچ خیری ندارد و همه بدی و تقصیر از اوست.

وی با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از قرآن و عترت خاطرنشان کرد: قرآن کریم و سخنان ائمه اطهار(ع) راهنما و مرجع مهمی در زندگی انسان‌ها هستند.

وحید خراسانی تصریح کرد: انسان اگر به مقام عقل نظری و عملی برسد می‌تواند انسان واقعی شود و راه رسیدن به عقل بهره‌گیری از قرآن و عترت است.

وی آفرینش را نشانه عظمت پروردگار دانست و عنوان کرد: در آفرینش انسان نظم و انضباط خاصی وجود دارد که عقل را مبهوت می‌کند و عظمت پروردگار را نشان می‌دهد.

این مفسر حوزه ادامه داد: خدای متعال انسان را برای احسن اعمال خلق کرده و انسان باید بداند که خداوند حتی لحظه‌ای از او غافل نیست چرا که خداوند قیوم است و از امور انسان غافل نیست.

وی غفلت انسان را مورد توجه قرار داد و گفت: خداوند هیچگاه از حال انسان غافل نمی‌ماند اما انسان در شبانه روز در حال غفلت است و هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که من همیشه و در همه لحظه‌ها به یاد خدا هستم.

وحید خراسانی خاطرنشان کرد: خداوند انسان را برای رشد، کمال و افضل درجات خلق کرد و همه ملزومات را در این راه در اختیار بشر قرار داد و حتی پیامبران و معصومین(ع) را برای هدایت او فرستاد تا از غفلت دوری کند.
https://tabeshekosar.ir/vdcg.t97rak9n7pr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما