يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب : 65179
عضو هیئت مدیره صندوق صادرات زعفران خبر داد

برداشت رسمی زعفران از اول آبان‌ماه

عضو هیئت مدیره صندوق صادرات زعفران با تأکید بر افزایش 20 درصدی برداشت زعفران نسبت به سال گذشته، گفت: برداشت رسمی طلای سرخ از اوایل آبان‌ماه آغاز می‌شود و همچنین زعفران نوبرانه از اول مهرماه شروع به برداشت شده است.
به گزارش تابش کوثر، فرهاد سحرخیز امروز در مشهد با اشاره به اینکه میزان برداشت زعفران نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش می‌یابد، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم که 330 تن برداشت طلای سرخ را امسال از زمین‌های زیرکشت رفته گل زعفران داشته باشیم.
 وی در ادامه افزود: از اول آبان ماه برداشت رسمی زعفران شروع می‌شود و از 15 روز گذشته، در بخش‌هایی از کشور به دلیل شرایط جوی و همچنین دمای هوا، برداشت زعفران نوبرانه را داشته‌ ایم.
 عضو هیئت مدیره صندوق صادرات زعفران بیان کرد: با توجه به آمار و اطلاعاتی که به دست ما رسیده و همچنین وضعیت پیازها و زمین‌های زیرکشت رفته، پیش بینی خوبی برای برداشت زعفران می‌کنیم.
 سحرخیز در خصوص عوامل تاثیرگذار بر روی میزان برداشت زعفران، گفت: یکی از عواملی که محصول با ارزش زعفران را دچار خسارت می‌کند، برف و بارندگی است که در طی زمان برداشت این محصول اتفاق می‌افتد.
 وی با اشاره به اینکه اوج برداشت طلای سرخ در اوایل و نیمه آبان ماه است، یادآور شد: امیدوار هستیم که در مدت زمان برداشت محصول زعفران از زمین‌های زیرکشت رفته، شرایط دمایی هوا مناسب بوده و اتفاق خاصی پیش نیاید.
منبع: فارس
ش/444
https://tabeshekosar.ir/vdchwzn-.23nmqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما